معاون امور صنایع وزارت صمت از رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو در چهار ماهه نخست سال خبر داد.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با اشاره به نوسات قیمت در روز‌های اخیر گفت:قیمت خودرو در درب کارخانه یک قیمت مصوب است و این افزایش مربوط به بازار می‌باشد.

صادقی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو در چهار ماهه نخست سال افزود:تحویل خودرو نیز در همین مدت بیش از ۳۰ درصد رشد داشته و بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در همین مدت تحویل خریدار شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: تولید خودروی ناقص نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و همچنین ۴ درصد تحویل تعهدات معوق شرکت‌های خودرو سازی رشد پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به افزایش قیمت خودرو افزود:آخرین افزایش قیمت خودرو در سال ۹۷ بود همانطور در تمامی نهاده‌های خودرویی افزایش قیمت داشتیم، این افزایش قیمت کار کارشناسی شده و بر اساس تورم بخشی بررسی شده است.

صادقی با اشاره به اینکه خودرو یک صنعت پیشران است گفت:اگر خودرو سازان با مشکلات رو به رو شوند، ۳۰ رشته شغلی مربوط با صنعت خودرو با مشکل مواجه می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد:بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو سازی کشور مشغول به فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم یک میلیون خودرو در سال تولید بکنیم.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مهم این هست که خودرو عرضه بشه . که این آمار در حد صفر هست . خودمان هم خوابیم