ترویج بی رویه روایات طبی غیرمعتبر به عنوان روش درمانی، آسیب‌های جدی بر پیکره بهداشت و درمان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ،گفت: ترویج بی رویه روایات طبی نامعتبر به عنوان روش درمانی، آسیب‌های جدی هم بر پیکره سلامت و هم بر پیکره دین وارد ساخته و باعث نگرانی‌های بسیاری برای حدیث شناسان و دین پژوهان ایجاد کرده است.

او افزود: کسانی از باور‌های دینی و اعتقادی مردم سوء استفاده کرده و با ورود به عرصه آموزش و درمان تصورات غلط و مشوش خویش را به عنوان طب اسلامی به مشتاقان علاقمند به دین القاء می‌کنند.

دکتر جلالی گفت: این‌ها تنها مجرى روایات بدون تحقیق و بدون رعایت ضوابط فهم استنباط درست و مبانی فقه الحدیثی و رجالی بوده و سبب پیامد‌های ناگواردر باورهاى دینى و اعتماد مردم شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: رابطه بین ایمان و سلامتی پایه تجربی رو به افزایش بوده و هم بستگی‌های مثبت فراوانی بین عوامل روحى روانى و سلامت جسمانی پیدا شده است.

او افزود: تأمین کنندگان سلامت مردم باید نسبت به دغدغه‌های دینی و معنوی مردم به جد حساس باشند و از این معنویات در درمان بیماری‌ها بخوبى استفاده کنند.

دکتر جلالی گفت: روایات معتبر بسیاری در حوزه‌های سلامت و بهداشت از بزرگان دینی به یادگار مانده که شایسته است حدیث پژوهان و دانشمندان دینی با رعایت ضوابط و اصول درست، آن‌ها را به جامعه علمی تقدیم کنند تا مورد تحقیق میدانی و تجربه قرار گرفته و سپس مورد استفاده مردم قرار گیرند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.