هواشناسی برای استان بوشهر به ویژه نقاط شرقی و مرتفع، افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش تند باد پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی رگبار باران و تندباد برای بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی مناطق استان به ویژه مناطق شرقی و مرتفع استان در برخی ساعات عصر و شب، میزان ابر افزایش می‌یابد و وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد دور از انتظار نیست.

هادی سالاری افزود: همچنین امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد در ساعاتی سواحل مرکزی و جنوبی تا حدودی مواج می‌شود.

او با اشاره به اینکه فردا برخی نقاط شاهد مه صبحگاهی خواهند بود، ادامه داد: جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا متغیر، بیشتر جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از عصر و شب در برخی نقاط گاهی بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی بوشهر، ارتفاع موج را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد که در ساعاتی از عصر و شب در سواحل مرکزی و جنوبی به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و گاهی ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

سالاری عنوان کرد: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان وخورموج با ۴۳ درجه سلسیوس، گرم‌ترین شهر‌ها بوده‌اند و بیشترین دما در هشت ایستگاه دیگر هواشناسی بین ۳۵ تا ۳۹ درجه بوده است.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۲ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۴:۴۸ دقیقه بامداد، مد دوم ساعت ۱۱:۰۵ و جزر دوم ساعت ۱۸:۲۴ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.