امام جمعه اراک گفت: همه ارگان‌های دولتی و مردم باید از تولید داخلی حمایت کنند تا کشور به آبادانی و پیشرفت برسد.

پیشرفت کشور با تولید تحقق می‌یابد/ ملت‌ها به وسیله کار عزت و قدرت پیدا می‌کنندبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: استغفار یعنی جبران مافات و کسی که استغفار میکند و بر استغفار خویش پایبند نباشد مانند کسی است که خدای نکرده این امر را به تمسخر گرفته است.

آیت الله نجف آبادی با بیان اینکه استغفار برکات دنیوی و اخروی دارد ادامه داد: هرچقدر زمین قلب پاک‌تر باشد آمادگی اش برای نعمات خداوند بیشتر است.

او افزود: صدقه دادن یکی دیگر از اعمالی است که در این ماه بسیار سفارش شده است و روایات زیادی وجود دارد که هنگام صدقه دادن شیطان از شدت ناراحتی فریاد میزند.

 امام جمعه اراک شیوع ویروس کرونا و شرایط قرمز استان مرکزی را مورد توجه قرار داد و گفت: شرایط مطلوبی در استان و کشور وجود ندارد لذا همه مردم باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر وضعیت بدتر بشود نماز جمعه هم تعطیل خواهد شد.

او بیان کرد: دولت و مجلس با کمبود بودجه مواجه است و با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند لذا خواهش میکنم به همه ابعاد مشکلات توجه کنید.

آیت الله نجف آبادی ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان در کشور خائنین و دزدانی هم وجود دارد که باید با آن‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.

او با اشاره به سبک زندگی اسلامی و قناعت و صرفه جویی بیان کرد: باید برای تلاش و مجاهدت در جبهه کار و تولید و فعالیت در زمینه‌های مختلف پیش قدم شویم.

او افزود: کشور و جامعه اسلامی ایران با تولید به آبادانی و پیشرفت می‌رسد لذا بانک‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی و مردم باید از تولید حمایت کنیم و به اشتغال توجه ویژه داشته باشیم.

 امام جمعه اراک ادامه داد: با بوجود آوردن اشتغال و کار و تلاش میتوانیم دست رد به سینه آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام و ایران بزنیم.

او اظهار کرد: آمریکایی‌ها از جنایات خود دست بردار نیستند و در طی این سال‌ها شاهد کشتار‌های بی رحمانه و جنایات آمریکایی‌ها بوده ایم.

او با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و مهندس ابومهدی و دیگر همرزمان آن‌ها به دست آمریکایی‌ها گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر جنایات زیادی مرتکب می‌شوند و در شب گذشته هم بار دیگر جنایتی را مرتکب شده اند و هواپیمای مسافربری ما را به وسیله دو جنگنده تهدید کرده اند و ماهیت پلید خود را آشکار ساختند.

 نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: اینگونه جنایت‌ها خلاف حقوق بین المللی است و نباید امنیت پرواز‌ها به خطر بیوفتد و ما اعتراض خودمان را به اینگونه جنایات اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.