جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و حماس در بیانیه‌هایی شدیداللحن اقدام آمریکا علیه یک فروند هواپیمای مسافربری ایران بر فراز حریم هوایی سوریه را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در بیانیه‌ای شدیداللحن تلاش خصمانه آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آسمان دمشق، پایتخت سوریه را محکوم کرد.

این جنبش تاکید کرد: این حادثه تروریستی بر نیات خصمانه آمریکا و نقش این کشور برای تهدید امنیت منطقه ما دلالت دارد.

جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود بر حق ایران برای اتخاذ همه اقدامات برای پاسخ به این تلاش تروریستی علیه هواپیمای ماهان تاکید کرد.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اقدام جنگنده‌های آمریکایی در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی در حریم هوایی سوریه را محکوم کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد: باید تمامی اختلاف‌ها و نزاع‌ها میان اقشار امت واحد اسلامی را کنار بگذاریم و تلاش هایشمان را وحدت بخشیم.

حماس در ادامه افزود: تعرض آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ایران را نشان دهنده سلوک خصمانه این کشور و منطق قلدرمآبانه آن است و این اقدام با مفهوم تروریسم که در قانون بین المللی به رسمیت شناخته شده، منطبق است.

جنبش حماس در بیانیه خود اضافه کرد: این دشمنی آمریکا در اصل برای خدمت به پروژه صهیونیست‌ها در منطقه علیه منافع ملت هاست و باید تلاش‌ها و توانمندی‌ها برای مقابله با این پروژه وحدت بخشیده شود.

سازمان هواپیمایی کشوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های وابسته به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا دیشب به شکل خطرناکی به یک هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان سوریه تعرض کردند.

به گفته سازمان هواپیمایی کشوری سوریه، تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان منطقه مرزی تنف که در اشغال نیرو‌های آمریکایی قرار دارد، صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار