با شیوع کرونا؛

جمعیت تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد افزایش یافت

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: تاکنون ۱۰ هزار خانواده جدید ضعیف جامعه تحت حمایت خدمات کمیته امداد قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در دیدار با امام‌ جمعه شهرستان مهریز، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰ هزار خانواده جدید از اقشار ضعیف جامعه شناسایی و تحت حمایت خدمات مختلف این نهاد در سطح استان قرار گرفتند.

او افزود: کمک به افراد تحت حمایت و نیازمندان واقعی جامعه با انجام طرح‌های مختلف و همکاری مردم و خیران همچنان در استان ادامه دارد، به مناسبت عید سعید قربان پنج هزار رأس گوسفند توسط این نهاد در جریان اجرای طرح ذبح ابراهیمی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود که تحقق این هدف نیازمند همکاری مردم و خیران است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: مردم مؤمن و خیرمند برای همراهی در این امر مهم در شرایط خاص کنونی به دفاتر کمیته امداد در سطح استان مراجعه کنند.

شجاعان گفت: علاوه بر خیران، نهاد‌های مردمی و افراد و مسئولان در بخش‌های مختلف می‌توانند برای اجرای هرچه بهتر طرح همکاری کنند، به دلیل شیوع کرونا افراد زیادی در یزد و شهرستان‌ها دچار آسیب شدند که برای کمک به آن‌ها به همکاری تمامی مردم و خیران نیاز است.

او تصریح کرد: باوجود افزایش جمعیت تحت حمایت در این مدت، حمایت و همراهی مردم نیز اضافه‌شده و برای ادامه خدمت‌رسانی به نیازمندان باید شاهد گسترش این هم‌افزائی باشیم، کمیته امداد علاوه بر کمک‌های موردی، اجرای طرح نذر قربانی، ذبح ابراهیمی و همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، امام‌جمعه شهرستان مهریز نیز در این دیدار بابیان اینکه موازی کاری در ارائه خدمات به نیازمندان جامعه یکی از مشکلاتی است که باید با برنامه‌ریزی از آن جلوگیری شود، افزود: باید نهاد‌های مردمی و حمایتی در توزیع خدمات و کمک‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه از موازی کاری پرهیز کنند.

او اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی برای تمرکز مؤسسات خیریه و گروه‌های مردمی در جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها صورت گیرد بهتر می‌توان به نیازمندان رسیدگی کرد.

امام‌جمعه مهریز گفت: به خاطر کرونا برخی صنوف خرد نسبت به سایر مشاغل و همچنین برخی آرایشگاه‌ها و تالار‌ها دچار آسیب شدند که باید موردحمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.