مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: تولید زردآلو از باغ‌های این شهرستان امسال با ۳۰ درصد افزایش به ۲ هزار ۸۸۰ تن رسید.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در شهرستان مهاباد ۱۲۶ هکتار باغ زردآلو وجود دارد که پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار ۸۸۰ تن محصول از باغ‌های این شهرستان برداشت شود این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۳۰ درصدی داشته است.

او با اشاره به اینکه متوسط عملکرد برداشت زردآلو محصول ۶ تن در هر هکتار است، افزود: محصول تولید شده در این شهرستان علاوه بر تازه‌خوری، خشک شده و قسمتی از آن نیز به کارخانه‌های صنایع تبدیلی داخل و خارج استان ارسال می‌شود.

کریمی ادامه داد: باغ‌های زردآلوی این شهرستان علاوه بر ارقام بومی دارای انواع ارقام زردآلوی کشاورزی شامل «تخم‌گردی»، «فلکه‌ای»، «خیاری»، «زرقانی» و «خانی» است که از نظر میزان تولید و کیفیت محصول از بهترین ارقام زردآلو در کشور به شمار می‌رود.

کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۴۹۲ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.