معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سهمیه دارویی استان بوشهر متناسب با جمعیت آن نیست اما با پیگیری‌های صورت گرفته توانسته‌ایم نیاز‌های استان را تأمین کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، یحیی رضایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان بوشهر حدود ۱٫۵ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است و جمعیت شناوری هم در استان شاغل هستند، اما سهم دارویی استان یک درصد از کل کشور است.

او افزود: با این وجود با پیگیری‌های صورت گرفته توانسته‌ایم نیاز‌های استان را تأمین کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه مرز آبی برای استان بوشهر هم فرصت و هم تهدید است، ادامه داد: ورود برخی از کالا‌ها به صورت قاچاق مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رضایی گفت: پیشنهاد می‌شود اگر دولت سهمیه‌ای را برای ورود کالا‌ها می‌دهد، این کالا‌ها سلامت محور نباشند تا شاهد بروز مشکلات بهداشتی نباشیم.

توسعه تجهیزات بیمارستان گنجی برازجان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز گفت: تلاش شده تا از همه ظرفیت‌های تخصصی در دشتستان استفاده شود و همه تخصص‌ها در بیمارستان شهید گنجی برازجان خدمت ارائه کنند.

جعفر زارعی‌زاده ادامه داد: بیمارستان شهید گنجی برازجان بعد از بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر دومین بیمارستان بزرگ استان است.

او به برخی از کمبود‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه اشاره کرد و افزود: با پیگیری صورت گرفته هشت دستگاه ونتیلاتور و هشت تخت ویژه در بیمارستان شهید گنجی اضافه‌شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزایش تخت‌های ویژه درمانی در دشتستان را ضروری دانست و عنوان کرد: دو دستگاه سونوگرافی و دو دستگاه رادیولوژی تحویل بیمارستان شهید گنجی شده است.

زارعی زاده بیان کرد: با خدمات خوبی که در بیمارستان برازجان ارائه‌شده است، شاهد کاهش مراجعات به مرکز استان هستیم.

ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر رو به پایان است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: اورژانس هسته‌ای بوشهر از طرح‌های مهمی است که ساخت و تجهیز آن در مراحل پایانی است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایرج بیژنی ادامه داد: این بیمارستان ۱۱۰ تخت دارد و امیدواریم با توجه به پیش‌بینی اوج شیوع کرونا در پاییز، با بهره‌برداری از این بیمارستان شاهد کاهش  مشکل کمبود تخت در استان باشیم.

او با اشاره به اینکه ۵۰ تخت ویژه در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود، افزود: بیمارستانی ۱۶۰ تختخوابی نیز در مجاورت بیمارستان شهدای خلیج‌فارس در حال ساخت است که مرحله اسکلت را پشت سر می‌گذارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره بیمارستان جایگزین ۱۷ شهریور برازجان نیز بیان کرد: اسکلت مرحله اول این بیمارستان اجرا شده است و اکنون ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

بیژنی گفت: پیش‌بینی ما برای بیمارستان جایگزین بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان ۲۴۰ تخت بود که اکنون ۱۶۰ تخت آن عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.