استاندار سمنان با بیان اینکه تزریق نقدینگی باید موجب احیای واحد‌های مشکل دار در استان شود گفت: مبنای همه مدیران باید رفع موانع تولید و احیای واحد‌های مشکل دار و معطل استان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  علیرضا آشنارگر استاندار سمنان در دویست و سی و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه تزریق نقدینگی باید موجب احیای واحد‌های مشکل دار در استان شود گفت: مبنای همه مدیران استان باید رفع موانع تولید و احیای واحد‌های مشکل دار و معطل استان باشد.

او افزود: سطح کمیته‌های کارشناسی باید افزایش پیدا کرده و با دقت طرح‌ها را بررسی و معرفی گردد.

استاندار سمنان با بیان اینکه تلاش بانک‌ها باید جذب اعتبارات باشد تصریح کرد: عملکرد استان در سال جاری خوب بوده، اما نیاز است به سمت جذب تسهلات ابلاغی برویم.

آشناگر ابراز داشت: اعطای تسهلات‌ها باید با کار کارشناسی و نظارت‌های مداوم برای صرف این تسهیلات در جهت رونق تولید استان صورت گیرد.

خسته پور معاون سیسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان هم با بیان اینکه نیاز است در جلسات کارشناسی مشکلات واحد‌ها به دقت بررسی شود گفت: تطبیق مصوبات اجرایی با کار کارشناسی از قبل باید هماهنگ صورت گیرد.

او افزود: بانک‌های عامل نیاز است با دقت طرح‌های اجرایی را بررسی و در اعطای تسهیلات نظارت‌ها نیز بیشتر شود.

علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز با بیان اینکه ۱۵۲ واحد رد ساتان از محل تبصره ۱۸ تسهلاتی بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان دریافت کرده اند گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات استانی و ملی به ۳۷۴ واحد کشاورزی و صنعتی در استان اعطا شده است.

او افزود: دو برابر تعداد واحد‌های پرداخت شده نیز واحد‌های در صف انتظار برای دریافت تسهیلات هستند و کار بررسی آن‌ها در در دست انجام است.

تشنه دل تصریح کرد: ۵۰ درصد از واحد‌های معرفی شده در استان تا الان تسهیلات دریاف کرده اند که این میزان نسبت به کشور در وضعیت خوبی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پایان گفت: در این جلسه مشکلات ۱۳ طرح کشاورزی نیز بررسی و برای آن‌ها تصمیم گیری شده که عمده مشکلات آن‌ها بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی بوده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار