مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت:ویروس هپاتیت نوع B قابل پیشگیری و هپاتیت نوع C نیز با درمان‌های جدید قابل علاج است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به روز جهانی هپاتیت اظهار داشت: دو نوع ویروس هپاتیت در جامعه مسئله ساز است؛ ویروس هپاتیت نوع B قابل پیشگیری و هپاتیت نوع C نیز با درمان‌های جدید قابل علاج است.

او افزود: هپاتیت نوع B و C قابل پیشگیری است و از راه تزریق از سرنگ آلوده، تزریق خون آلوده و در مواردی هم از مادر به کودک منتقل می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به اقدامات واکسیناسیون در استان اصفهان از زمان نوزادی گفت: متولدین ۶۸ به بعد نسبت به هپاتیت B واکسینه شدند؛ اگرچه در حال حاضر واکسیناسیون برای متولدین قبل‌تر از سال ۶۸ انجام نمی‌شود، اما توصیه می‌شود گروه‌های پرخطر و یا افرادی که تماس‌های جنسی متفرقه داشتند و از سرنگ مشترک استفاده کردند و یا در دهه شصت و پیش‌تر از آن از فراورده‌های خونی استفاده کردند با هزینه شخصی، نسبت به واکسیناسیون هپاتیت B اقدام کنند.

او اضافه کرد: شیوع هپاتیت B در اصفهان رو به کاهش است و کنترل آن جز اهداف عالی نظام سلامت خواهد بود.

فدایی با اشاره به حذف بیماری هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ در کشور تصریح کرد: میزان شیوع هپاتیت C در جمعیت کلی سه دهم درصد است و با درمان سه ماهه بیماری هپاتیت C قابل علاج است.

او به میزان شیوع هپاتیت B در سطح جامعه پرداخت و گفت: میزان شیوع هپاتیت B در جمعیت عمومی بین یک تا یک و دو دهم درصد است و با انجام واکسیناسیون نوزادان در دهه‌های اخیر شیوع این بیماری در استان اصفهان کاهش یافته است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار