رسانه‌های خبری از وقوع درگیری‌های دوباره میان معترضان و نیرو‌های پلیس در پورتلند خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه اسکای نیوز، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از وقوع درگیری‌هایی میان پلیس و معترضان در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگن آمریکا خبر می‌دهند.

 رسانه‌های محلی ایالت اورگن آمریکا امروز اعلام کردند شهروندان پورتلند برای شصت و سومین شب پیاپی، چهارشنبه شب (به وقت محلی) بار دیگر به خیابان‌ها آمدند. این اقدام تنها چند ساعت پس از آن به وقوع پیوست که فرماندار این ایالت اعلام کرده بود مأموران فدرال بزودی این شهر را ترک می‌کنند و افسران پلیس ایالتی جای آن‌ها را خواهند گرفت.

طبق گزارش پایگاه اورگن لایو، حدود ۵۰۰ نفر از ساکنان پورتلند چهارشنبه شب در مرکز این شهر تجمع کردند که بیشتر آن‌ها در پارک شهر حضور داشتند. همچنین گزارش‌ها حاکی است تا ساعت ۹ شب به وقت محلی، جمعیت در حال جمع شدن در بیرون مرکز دادگستری محلی، واقع در بیرون کاخ دادگستری بود. برخی افراد در این تجمع از حاضرات خواستند تا در صورتی که فکر می‌کنند افسران فدرال به واقع از این شهر بیرون نمی‌روند، دست‌های خود را به نشانه اعتراض بالا بیاورند.

اندکی پس از ۹ شب به وقت محلی، جمعیت معترضان به بیش از هزاران نفر رسید.

یکی از سیاهپوتان حاضر در این اعتراضات گفت راه واقعی صلح در پورتلند این بوده که با معترضانی که از اواخر ماه مه هرشب دست به اعتراض زده اند و خواهان اصلاحات هستند، دیداری انجام می‌گرفت.

گفتنی است این تظاهرات‌ها و درگیری‌ها با پلیس در اعتراض به عدم برابری نژادی و در پی مرگ جورج فلوید، شهروند آمریکایی آفریقایی تبار به دست نیرو‌های پلیس در شهر مینیاپولیس در اسالت مینه سوتا انجام می‌گیرد.

همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی ساعتی پیش تصاویری از خشونت پلیس در اسپرینگ فیلد، در حدود صد مایلی جنوب پورتلند را منتشر کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار