تغذیه با شیر مادر، غذای تجدید پذیر طبیعی و از نظر محیط زیست ایمن و سبز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پوران خلفیان مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به انتخاب شعار «سیاره سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر» برای هفته جهانی تغذیه با شیر مادر گفت: تغذیه با شیر مادر نمونه بارزی از ارتباط عمیق بین سلامت انسان و اکوسیستم‌های طبیعت است.

او افزود: تغذیه با شیر مادر، غذای تجدید پذیر طبیعی و از نظر محیط زیست ایمن و سبز است زیرا بدون آلودگی، تولید زباله و نیاز به بسته بندی تولید شده و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


خلفیان اضافه کرد: تغذیه مصنوعی ردپای قابل توجه زیست محیطی را به همراه دارد که منجر به کاهش منابع طبیعی، تخریب محیط زیست و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود که باعث گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی می‌شود.

او با بیان اینکه، حفظ، ترویج و حمایت از تغذیه با شیر مادر در رفع بی عدالتی‌های مسیر توسعه پایدار نقش بسزایی دارد افزود: از آنجا که مزایای زیست محیطی تغذیه با شیر مادر در طول سنوات گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته، از این رو شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر «سیاره سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر» تعیین گردید.

خلفیان گفت: ۱۰ تا ۱۶ مرداد ماه هفته جهانی شیر مادر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار