هشدار جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به وقوع آتش سوزی در مزارع

جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به وقوع آتش سوزی در مزارع غلات استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی، یکی از دغدغه‌ها در فصل برداشت محصول است و در این زمینه به کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

او افزود: آغاز زمان برداشت محصولات زراعی از مزارع با افزایش دمای هوا همراه می‌شود و این امر همه ساله باعث بروز آتش سوزی در این مزارع می‌شود، حادثه‌ای که در دقایقی اندک می‌تواند تمامی محصول کشاورزان را نابود کند.


بیشتر بخوانید


غریب اضافه کرد: آتش سوزی در مزارع گندم و جو با سایر آتش سوزی‌های تفاوت ویژه‌ای دارد و به دلیل سرعت گسترش آتش، تا زمان رسیدن عوامل آتش نشانی ممکن است کل محصول در هکتار‌ها زمین از بین برود، بنابراین لازم است تا کشاورزان در زمان برداشت به نکات ایمنی توجه داشته و با اقدامات پیشگیرانه از وقوع این حادثه در مزرعه جلوگیری کنند.

او ادامه داد: ایجاد جاده دسترسی در مزارع، تسریع در جمع آوری محصولات، ذخیره آب در حوضچه‌های مصنوعی، در دسترس بودن ادوات کشاورزی نظیر تراکتور، جلوگیری از قرار گرفتن اشیا براق در مزارع و وجود کپسول‌های آتش نشانی از جمله اقدامات مهمی است که می‌تواند از گسترش آتش سوزی در مزارع جلوگیری کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.