تراز آب دریاچه ارومیه از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۳۱ تیرماه ۲۰ سانتی متر کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگارر حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین وضعیت اعلام شده از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه،  تراز دریاچه ارومیه به به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۵۲ سانتی متر رسیده است. با توجه به آغاز فصل تابستان و گرمی هوا حجم آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته وضعیت مناسبی دارد.

سطح تراز آب دریاچه ارومیه در  ۳۱ خردادماه سال جاری یک هزار و ۲۷۱ متر و ۷۶ سانتی متر و در ۳۱ تیرماه یک هزار و ۲۷۱ متر و ۵۶ سانتی متر بوده  که در این یک ماه ۲۰ سانتی متر کاهش داشته است.

با آغاز فصل تابستان و گرمی هوا حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارد و طبق آخرین وضعیت اعلام شده از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه حجم آب دریاچه به ۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون متر مکعب همچنین تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۵۶ سانتی متر رسیده است، که خوشبختانه این میزان نسبت به کمترین تراز ثبت شده بیش از یک متر و ۵۱ سانتی متر افزایش داشته است.

کاهش آب دریاچه ارومیه در فصل تابستان به دلیل گرما و تبخیر آب امری طبیعی است، اما با کمک عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه از سال ۹۳ عملیات برای احیای این دریاچه رقم خورده  و تا به امروز موفق بوده است.

بر اساس گزارش‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه در  ۹ مردادماه سال گذشته  به ۱۲۷۱/۶۰  سانتی متر از سطح دریا رسیده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار