مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: این اداره‌کل در زمینه پخش آسفالت و بهسازی روکش آسفالت رتبه‌های نخست و در دیگر فعالیت‌ها رتبه‌ ی دوم را در کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: استان کرمان طی پارسال موفق شد ۴۳۸ هزار تن آسفالت را در محور‌های مواصلاتی استان پخش کند که این رقم، هشت و ۲ دهم درصد از کل کشور را تشکیل می‌دهد لذا با کسب این امتیاز، کرمان رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

اوافزود: همچنین در عملکرد بهسازی و روکش آسفالت و عملیات حفاظتی رویه راه‌های شریانی شامل عملیات حفاظتی درزگیری نیز استان کرمان با انجام حدود ۸۰۰ کیلومتر از این عملیات در طول راه‌های مواصلاتی خود در صدر ۳۱ استان کشور قرار گرفت به گونه‌ای که استان بعد از ما یعنی خوزستان که رتبه دوم را کسب کرده ۲۵۰ کیلومتر این فعالیت را انجام داده است.

حاج سیدعلیخانی فعالیت‌های راهداران کرمانی را ستودنی دانست و بیان داشت: کسب رتبه‌های نخست کشوری در حوزه راهداری به سهولت بدست نمی‌آید بلکه این موقعیت مرهون تلاش‌های شبانه روزی مجموعه راهدارای، اعم از معاونت راهداری، بخش مهندسی و کارشناسی، همچنین تلاش شبانه روزی ۴۰۰ نفر نیروی راهدار است که برای نگهداری و بهسازی شبکه گسترده راه‌های استان کرمان از جان خود مایه می‌گذارند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز در ادامه گفت: این استان توانست در سال ۹۸ رتبه دوم کشوری را در زمینه عملکرد اجرای بهسازی و روکش آسفالت و عملیات حفاظتی رویه راه‌های شریاتی، بویژه در روکش تقویتی آسفالت گرم در آزادراه ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی را به خود اختصاص دهد که در این راستا حدود ۲۰۰ کیلومتر از این نوع عملیات در محور‌های مذکور انجام شده است.

او به عملکرد راهداری استان کرمان در بخش روکش تقویتی بازیافت گرم در سال گذشته پرداخت و افزود: در این فعالیت راهداری این استان رتبه دوم کشور را کسب کرد .

عراقی زاده تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه راهداری که در بخش رویه آسفالت انجام می‌شود اجرای عملیات حفاظتی تحت عنوان فوگسیل است که در این زمینه نیز استان ما در جایگاه دوم کشور قرار دارد و میزان عملکردمان در این بخش نیز انجام عملیات فوگسیل در ۴۴۰ کیلومتر از راه‌های شریانی حوزه استحفاظی استان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تاکید کرد: از مجموع هشت فعالیت راهداری که در سالنامه آماری سازمان متبوع مطرح و سنجش شده اند، ۲ آیتم استان کرمان رتبه اول و ۴ آیتم رتبه دوم را در بین ۳۱ استان به خود اختصاص داده است و انجام این حجم از فعالیت‌ها با توجه به محدودیت اعتبارات و کاستی‌های سخت افزاری نشان از تلاش مضاعف و شبانه روزی همه کارکنان خدوم راهداری و حمل و نقل استان دارد.

او به وجود ۲۵ گردنه برفگیر استان اشاره نمود که یکهزار و ۵۷ کیلومتر راه را در شرایط سخت زمستانی تحت الشعاع قرار می‌دهند و گفت: راهداران کرمانی، عملیات راهداری را از ۴۲ راهدارخانه استان آغاز می‌کنند و با استفاده از ۳۵۲ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک، خدمات راهداری را برای ارتقای سطح ایمنی راه‌ها و با هدف به حداقل رساندن سوانح و تلفات جاده‌ای انجام دهند.

عراقی زاده اظهار امیدواری کرد که رانندگان هنگام تردد در محور‌های برون شهری به علائم رانندگی توجه کامل داشته باشند و با پرهیز از تخلفات رانندگی بویژه سرعت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه و ... حافظ جان خود و همراهانشان باشند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار