مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هر شهرستان یک مرکز و در مشهد ۶ مرکز مشاوره شیردهی با حضور کارشناسان آموزش‌های لازم را به مادران ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هر شهرستان یک مرکز و در مشهد ۶ مرکز مشاوره شیردهی با حضور کارشناسان مجرب به مادران آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه کارشناسان مراکز مشاوره شیردهی دوره آموزشی را طی می‌کنند و در صورت کسب نمره قبولی پایش می‌شوند، افزود: این دوره‌های آموزشی باعث به روز شدن اطلاعات کارشناسان می‌شود.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هر مادری که ابراز کند توان شیردهی ندارد یا مشکلاتی دارد مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر نیاز به درمان داشت به پزشک ارجاع داده می‌شود.

احمدیان بیان کرد: در این مراکز تکنیک‌های شیردهی و نحوه نگهداری شیر به مادران آموزش داده می‌شود و قبل از بحران کرونا کلاس‌های گروهی برای مادران برگزار می‌شد، اما در حال حاضر تلاش شده تا از طریق پیامک و استفاده از فضای مجازی به سوالات مادران پاسخ داده شود.

او با تاکید بر اینکه ترویج تغذیه کودک با شیر مادر یکی از دغدغه‌های این مراکز است، تصریح کرد: اگر شیر مادر برای کودک کافی نباشد یا مادر توان شیردهی نداشته باشد در اماکن شهری شیر خشک یارانه‌ای به مادر داده می‌شود تا با قیمت دولتی شیر خشک برای فرزندش تهیه کند و در روستا‌ها مستقیم بوسیله مراقبین سلامت شیرخشک اهدا می‌شود.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: پیگیر راه اندازی ارتباط صوتی و تصویری و یا پیامکی بین مشاور و مخاطبان هستیم تا کمتر به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند و در معرض ابتلا کرونا قرار نگیرند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.