استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارد گفت: سرخه تنها شهرستان استان در وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در گردهمایی ائمه جمعه استان  گفت: شهرستان‌های آرادان، میامی و مهدیشهر در وضعیت زرد و دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

او افزود: بعد از قم استان سمنان جزو استان‌هایی بود که درگیر کرونا شد، اما با عملکرد مطلوب، دوره اوج شیوع بیماری در استان کنترل شد.

استاندار سمنان بیان کرد: در دوره اوج اول شیوع کرونا ۳۲۰ نفر در استان سمنان بستری شدند و در زمان حاضر ۱۵۸ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند و تعداد افراد بستری نسبت به روز گذشته ۱۱ نفر کم شده و حالت نزولی پیدا کرده است.

آشناگر اظهار داشت: تلاش دولت و کادر درمانی در کنترل کرونا ستودنی است و در بدترین شرایط ۴۰ درصد تخت بیمارستان‌ها در استان سمنان اشغال شد و امکانات در استان سمنان مطلوب است.

او در ادامه افزود: ۲ هزار و ۲۵۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان شناسایی شد که از این تعداد ۲۴۷ نفر فوت شدند و ۲ هزار و ۲۶۷ نفر با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

استاندار سمنان تصریح کرد: سیاست دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی مشروط به رعایت ضوابط است و طبق شیوه‌نامه بهداشتی، مراسم عزاداری درحسینیه‌ها، مساجد، تکایا و فضای سربسته برگزارنمی‌شود.

آشناگر با اشاره به اینکه مراسم عزاداری حسینی باید در فضای باز با رعایت ضوابط بهداشتی و داشتن ماسک و داشتن حداقل ۲ متر فاصله از یکدیگر و در مدت حداکثر ۲ ساعت برگزار شود ،  بیان کرد: دسته‌روی، طبل‌زنی و سنج‌زنی ممنوع بوده و در فضای باز امکان زنجیر زنی با رعایت نکات بهداشتی وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار