معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت:ویروس کرونا ۴۷۵ باشگاه و استخردر کردستان را به تعطیلی کشاند که موجب بیکاری موقت بیش از ۲ هزار نفر شد.

 سایه میر صادقی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،با بیان اینکه چالش اصلی در حال حاضر در ورزش ویروس کروناست،گفت:شیوع ویروس کرونا، مطابق آخرین بخشنامه ابلاغی ستاد کرونا فعالیت برخی رشته‌های ورزشی و اماکن ورزشی استان را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را به تعطیلی کشانده است.

او با اشاره به وجود ۴۷۵ باشگاه ورزشی در سطح استان افزود: در استان کردستان بر اثر شیوع ویروس کرونا این تعداد باشگاه و استخر به صورت موقت تعطیل شد و همین مساله موجب بیکاری موقت بیش از ۲ هزار نفر شده است.

صادقی با توجه به اینکه ۹۰ درصد از باشگاه داران استان ازوضعیت مالی مناسبی برخوردارنیستند ودر شرایط بوجود آمده دچار ضرر وزیان زیادی شدندگفت:از مسئولین دولتی درخواست داریم به طور جدی به ورزش و فعالان این حوزه نگاه ویژه داشته باشند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: ورزش استان کردستان طی سال‌های گذشته توانسته عناوین برتر در زمینه‌های مختلف ورزشی در سطح ملی وبین المللی کسب کند امابا توجه به شرایط بوجود آمده براثر کرونا در حال حاضر ورزش استان دچار رکود شده است.

صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فعالیت هیات‌های ورزشی استان کردستان در شرایط کرونایی به چه شکل است، ادامه داد: اکثر هیات‌های ورزشی به ویژه رزمی، کشتی، جودو، بوکس، تکواندو، ووشو و ورزش‌های درگیررانه در حد آمادگی جسمانی فعال هستند و ورزش‌های انفرادی و هوازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد تمرینات فعالیت می‌کنند.

او افزود:به دلیل اینکه انتقال ویروس کرونا درآب سرعت بیشتری دارد،استخر‌های استان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

صادقی بیان کرد:پایان تیربه عنوان آخرین مهلت ثبت نام درسامانه «کارا» بود که در صورت داشتن شرایط به موسس باشگاه ۱۲۰ میلیون ریال و به کارکنان و مربی آن ۶۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

اوبا بیان اینکه این تسهیلات با سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات فعالان ورزشی بر اثر کرونا به دلیل درصد سود بالایی که داردباعث شد بسیاری ازباشگاه‌ها نتوانند در این زمینه اقدام کنند.

صادقی با اشاره به اعلام ثبت نام در سامانه «کارا» جهت دریافت تسهیلات به فعالان ورزشی گفت:انتظار داشتیم که بیش از هزار نفر در این سامانه ثبت نام کننداما تاکنون تعداد ۳۵ نفر برای دریافت تسهیلات ۱۶۰ میلیون ریالی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که هنوزموفق به دریافت این تسهیلات نشده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.