معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای غربالگری ۱۴ میلیون دانش آموز کشور از نظر کنترل وزن و چاقی خبر داد.

غربالگری ۱۴ میلیون دانش آموز در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت : امسال در حوزه تربیت بدنی دستورالعمل ویژه‌ای آماده کرده ایم که بر اساس آن ۱۴ میلیون دانش آموز کشور را از نظر کنترل وزن و چاقی غربالگری خواهیم کرد.

او گفت : در این طرح تلاش می‌کنیم مانع از این شویم که کم تحرکی و بی تحرکی ایجاد شده از قِبَل خانه‌نشینی دانش آموزان در پی شیوع ویروس کرونا باعث اضافه وزن و چاقی دانش آموزان شود، چون در صورت بروز اضافه وزن و چاقی با مشکلات عدیده‌ای در آینده مواجه خواهیم شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: می‌کوشیم تا با آگاهی دادن به خانواده‌ها مانع از چاقی دانش آموزان در کشور شویم.

او با اشاره به در پیش بودن یک سال تحصیلی ویژه، افزود: در سال تحصیلی گذشته از اواخر سال با پدیده کرونا مواجه شدیم و، اما امسال از ابتدای سال درگیر این بیماری هستیم که امیدواریم سال تحصیلی جدید بدون کمترین مشکلی آغاز شود.

حمیدی ادامه داد: امسال سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز خواهد شد و برای وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید استان‌ها از حیث شیوع بیماری کرونا سناریو‌های مختلفی داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بررسی وضعیت کلی آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: با آمار‌های ارائه شده از سوی استان کرمانشاه در وضعیت بسیار خوبی برای آغاز سال تحصیلی جدید هستیم.

او گفت: تلاش می‌کنیم سال تحصیلی جدید را بگونه‌ای آغاز کنیم تا بهترین عملکرد را در حوزه تعلیم و تربیت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.