رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: در فاز دوم طرح سراسری واکسیناسیون طیور بومی ۵۰ هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: جهت ارتقا سطح ایمنی طیور بومی شهرستان و به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی کمربند ایمنی در برابر بیماری مهلک نیوکاسل بسته شد.

او افزود: طرح واکسیناسیون طیور بومی با هدف افزایش سطح ایمنی علیه این بیماری، کاهش احتمال ابتلا در پرندگان روستایی و کاهش میزان انتقال آن به طیور صنعتی با اولویت واکسیناسیون روستا‌های نزدیک مرغداری‌ها در شهرستان قاینات انجام  شد.

محمودی بیان کرد: نیوکاسل یک بیماری حاد در پرندگان است که تنها راه مقابله با آن، کنترل و پیشگیری از طریق واکسیناسیون و رعایت دقیق اصول امنیت زیستی در محل‌های پرورش است.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی قاینات اظهار کرد: تنگی نفس، سرفه، بی اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، به دور خود چرخیدن، لرزش، تورم چشم و گلو، اسهال آبکی و سبز و ناهنجاری و کاهش تخم گذاری از جمله مهم‌ترین علائم این بیماری است.

او عنوان کرد: طرح مذکور با هماهنگی بسیج سازندگی و پایگاه‌های روستایی میسر شد که همکاری تعاونی‌های مرغداران شهرستان در اجرای هرچه بهتر این طرح نیز قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.