نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در آذربایجان غربی گفت: آزمون کنکور سراسری ۱۳۹۹ در ۱۵ حوزه شهرستانی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

علیرضا مظفری نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود، افزود: بیشترین شرکت کنندگان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با بیش از ۵۰ درصد کل داوطلبان و به تعداد ۳۱ هزار و ۵۶۶ نفرهستند.

او تعداد کل شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری را ۶۳ هزار و ۵ نفر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۵ هزار نفر بیشتر شده است.

مظفری ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در این آزمون از مجموع داوطلبان استان ۴ هزار و ۲۵۷ نفر در گروه ریاضی و فنی، ۳۱ هزار و ۵۶۶ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۶ هزار و ۹۵۴ نفر در گروه علوم انسانی، ۳ هزار و ۱۸۴ نفر در گروه هنر و ۷ هزار و ۴۴ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

او با اعلام اینکه داوطلبان گروه هنر فردا چهارشنبه ۲۸ مرداد، گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه  ۲۹ مرداد ماه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه ۳۰ مرداد با هم رقابت می‌کنند، گفت: روز شنبه ۳۱ مرداد ماه نیز آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در استان با بیان اینکه در‌های ورودی حوزه‌های امتحانی صبح روز آزمون از ساعت ۷:۳۰ بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبان جلوگیری می‌شود، از داوطلبان خواست از ساعت ‏۶:۳۰ در محل حوزه‌های امتحانی حضور یابند.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه اطمینان داد: کنکور در استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر ناظران بهداشتی و همکاری بسیج برگزار خواهد شد و ضمن آن شرکت کنندگان ضمن استفاده از ماسک‌های سه لایه بدون فیلتر به فاصله ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتی متر جانمایی شده اند.

مظفری از والدین شرکت کنندگان خواست: برای پیشگیری از بیماری کرونا از حضور در مقابل محل‌های برگزاری آزمون خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.