رییس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش لرستان گفت: نقش والدین در کاهش استرس کنکور داوطلبان بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رییس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش لرستان گفت: نقش والدین در کاهش استرس کنکور داوطلبان بسیار موثر است.

حسین مرادی روز سه شنبه بیان کرد: به منظور پیشگیری از استرس و اضطراب داوطلبان ازمون سراسری والدین باید از سختگیری‌های بیش از حد پرهیز کنند و شیوه‌های اشتباه برای کاهش استرس را بکار نگیرند.

او با تاکید بر ضرورت درک والدین از فشار‌های روانی داوطلبان کنکور افزود: والدین باید در مقابل پرخاشگری‌ها و رفتار‌های غیرمنطقی صبور باشند و عکس العمل منفی نداشته باشند.

رییس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: توجه به نکات مثبت و توانمندی‌های داوطلبان و انتظارات معقول از داوطلبان نقش مهمی در کاهش استرس آنان خواهد داشت.

مرادی ادامه داد: والدین هرگز داوطلبان کنکور را متهم به بی خیالی نکنند و به دور از هرگونه مقایسه آنان با دیگران در فضایی آرام و بدون استرس امکان مطالعه را برای فرزندان خود فراهم کنند.

رییس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: ضروری است که در این روز‌های پایانی والدین خود را با برنامه ریزی‌های داوطلبان هماهنگ کنند و از ایجاد فضای شلوغ و رفت وآمد پرهیز کنند.

او با بیان اینکه استرس در حد معمول برای داوطلبان کنکور طبیعی است گفت: استرس بیش از حد و غیر منطقی باید توسط روانشاسان و پزشکان پیگیری و درمان شود که والدین می‌توانند در کاهش این موضوع تاثیرگذار باشند.

مرادی با اشاره به شرایط موجود گسترش ویروس کرونا در استان گفت: وقایع و حوادث خارج از اراده انسان است ونباید این موضوعات شرایط داوطلبان و میزان مطالعه واسترس آنان را تحت الشعاع قرار دهد و در این راستا مدیریت و نحوه رفتار والدین در این موضوع بسیار مهم است.

او گفت: داوطلبان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با خاطری آسوده در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند و ازمون و اینده‌ای موفق را برای خود رقم بزنند.

رییس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش لرستان در ادامه به تغذیه داوطلبان در این روز‌ها اشاره کرد و گفت: خودداری از استفاده از فست فود‌ها و غذا‌های چرب و مصرف پروتین، میوه و سبزیجات و گردو برای داوطلبان مفید است

آزمون سراسری امسال طی چهار روز از ۲۹ مرداد ماه جاری تا یکم شهریورماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار