خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: فعالیت ۱۶ پایگاه تابستانی مجازی و ۴ پایگاه حضوری با تحت پوشش قرار دادن حدود ۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه از ۱۵ تیر آغاز و تا پایان مرداددر بستر فضای مجازی شاد ادامه پیدا کرد.
رنجبر گفت: برنامه ریزیهای لازم برای حضور گروههای مختلف دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم در پایگاههای فعالیتهای تابستانی فراهم شد، تصریح کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفهای دوره اول و دوم در شهرستانها ومناطق تابعه استان در پایگاههای فعالیتهای تابستانی شرکت کردند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استانافزود: اوقات فراغت دانشآموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم میتوانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی وآموزش مهارتهای فردی و اجتماعی به دانش آموزان برداریم.
رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان گفت: میتوان با برنامهریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیت پایگاههای تابستانی عنوان کرد وگفت: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش وتقویت خلاقیت ونقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین برنامه های این پایگاهها است.
رنجبر افزود: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی است که در این پایگاه هابا ارائه خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی وتوسعه مهارتهای ورزشی در پی تحقق آن هستیم.
اودر ادامه گفت: با تقویت مهارتهای دانش آموزان با نیازهای ویژه صرفنظر از محدودیت آنها میتوان توانمندیها وظرفیتهای ارزشمندی در زمینههای مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.
انتهای پیام/ع