عملیات اجرایی طرح خوابگاه دانشگاه حضرت معصومه (س) قم آغاز شد

عملیات اجرایی ساختمان خوابگاه دانشجویی شماره ۲ دانشگاه حضرت معصومه (س) قم با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در نخستین روز از هفته دولت عملیات اجرایی ساختمان خوابگاه دانشجویی شماره ۲ دانشگاه حضرت معصومه (س) قم طی آیینی با حضور استاندار قم و جمعی از مسُولان این استان آغاز شد.

بهرام سرمست استاندار قم گفت: با توجه به حضور دانشجویان غیر بومی در این دانشگاه ما کلنگ ساختمان خوابگاه آن را به زمین زدیم تا این دانشجویان با آرامش به درس و تحصیل خود بپردازند.

سرمست افزود: دانشگاه فوق، چون تک جنسیتی است، مورد اقبال خانواده‌ها می‌باشد، از این نظر ظرفیت توسعه دارد و باید این اقدام انجام شود.

او اضافه کرد: ما امروز احداث این طرح را آغاز می‌کنیم و دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز نهایت تلاش خود را می‌کند که به موقع به مرحله اجرا درآورد.

استاندار گفت: در سال تحصیلی جدید آموزش‌های این دانشگاه به صورت غیر حضوری صورت می‌گیرد، اما به هر حال می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود و سلامت دانشجویان را تضمین کنیم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه قم نیز در این آیین تعداد کل دانشجویان این دانشگاه را یک هزار و ۶۰۰ تَن ذکر کرد و گفت: ۱۲ رشته کارشناسی و ۸ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال است.

ابراهیم عبدی پور با اشاره به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه یاد شده یادآور شد: ظرفیت خوابگاه این دانشگاه در شرایط عادی ۴۲۰ تَن است و سعی کردیم تا با یک سوم ظرفیت از آن بهره برداری کنیم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه با اشاره به اینکه آموزش ترم آینده این دانشگاه به صورت غیر حضوری است،گفت: ۵۰ درصد دانشجویان ما از دیگر استان‌ها هستند، به همین علت نیاز به خوابگاه جدید داشتیم.

عبدی پور با اشاره به اینکه خوابگاه شماره ۲ دانشگاه در زیربنایی به مساحت هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است، افزود: بخش عمده‌ای از این اعتبار از محل کمک‌های خیران و درآمد‌های دانشگاه تامین می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار