دانش آموزان فارس با کسب ۴۹ رتبه اول تا سوم در سی و هشتمین جشنواره کشوری فرهنگی و هنری فردا، خوش درخشیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: جشنواره فرهنگی و هنری فردا ، در قالب هنر‌های نمایشی، فیلم کوتاه، هنر‌های آوایی، آفرینش‌های ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی و هنر‌های دستی و تجسمی برگزار شد.
 
او، بیان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری فردا، همه ساله در بین دانش آموزان سراسر کشور، در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری در قالب ۷۲ رشته فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

بانشی تصریح کرد: امسال در سال تحصیلی سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری فردا با شرکت بیش از هفتصد هزار دانش آموز از سراسر استان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در مرحله منطقه‌ای ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در همه مدارس فارس در  جشنواره فرهنگی هنری فردا شرکت کرده اند که حاصل آن راهیابی ۱۴ هزار و ۶۳۰ اثر به مرحله استانی بود که پس از بازبینی و بررسی آثار دریافتی، ۲۹۰ اثر به عنوان منتخب استانی به دبیرخانه کشوری ارسال شد.
 
او، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مرحله کشوری این جشنواره به صورت غیر حضوری و از طریق بستر اسکای روم و شبکه شاد برگزار و ۱۰۳ اثر از استان فارس با برگزیدگان دیگر استان ها به رقابت گذاشته شد که حاصل آن کسب ۱۷ رتبه اول، ۱۲ رتبه دوم و ۲۰ رتبه سوم کشوری برای دانش آموزان فارس بود.
 
بانشی، اضافه کرد: هدف از اجرای این برنامه، تحقق اهداف سند تحول بنیادین، رویکرد تحول آفرین در تربیت هنری و زیبایی شناختی، به‌روز رسانی برنامه‌های حوزه فرهنگی و هنری و تطبیق این برنامه با نیاز‌های دانش آموزان مبتنی بر مدرسه محوری  است.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار