رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:به مناسبت هفته دولت ۱۲۰طرح کشاورزی با سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هزار و ۹۲۷ نفر در استان کرمان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سعیدی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: ۱۲۰طرح کشاورزی در زمینه‌های آب، خاک، دامپروری و صنایع تکمیلی با سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هزار و ۹۲۷ نفر افتتاح  خواهد شد.

او افزود: رسالت کلی ما در بخش کشاورزی تامین غذا ، سلامت و امنیت غذایی مردم است.

سعیدی با تاکید بر این که اهمیت بخش کشاورزی تامین غذای مردم است، تصریح کرد: بهره‌وری کشاورزی مخصوصا در حوزه آب در دستور کار است و به دنبال آن هستیم که کشاورزی را به سمت کشاورزی اقتصادی، صادراتی و  پایدار سوق دهیم.

رییس جهادکشاورزی شمال استان کرمان بیان کرد: در شمال استان کرمان ۲.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که ارزش این تولیدات ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه هویت‌گذاری دام برای اولین بار در دولت تدبیر و امید انجام شده است، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که نژاد‌های آمیخته جدید در استان داشته باشیم ضمن آن که تاکید می‌شود نژاد نو ترکیب دلیلی بر از بین رفتن نژاد‌های قدیمی نیست.

سعیدی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ تن کرک سالانه در استان کرمان تولید می‌شود، تصریح کرد: در چند سال اخیر به دلیل مسائل گوناگون افزایش زیادی در تولید گوشت قرمز نداشتیم، اما اکنون تولید گوشت قرمز در استان در حال افزایش است ضمن آنکه در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ نیز روند افزایش تولید داشته ایم.

او با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمان ادامه داد: بزرگترین مرکز پرورش آرتیمیا کشور در شهرستان رفسنجان است و تاپایان سال ۲۰۰ هکتار دیگر به وسعت این مرکز اضافه خواهد شد ضمن آنکه تامین و توزیع بچه ماهی قزل آلا را در استان کرمان دنبال می‌کنیم و دیگر نیازی به واردات آن از سایر نقاط کشور نداریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار