به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مؤید محسننژاد در جلسه بررسی طرح مطالعاتی و انتخاب برند گردشگری شیراز که با حضور نمایندگان معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری، اتاق بازرگانی شیراز، شهرداری شیراز، ناظران علمی و اجرایی، مجری طرح و فعالان بخش خصوصی گردشگری استان برگزار شد، گفت: طرح پژوهشی مطالعه برند گردشگری شیراز که با نظارت ادارهکل استان و توسط دانشگاه هنر شیراز بهعنوان مجری طرح انجام شده است مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت تا از میان طرحهای ارائهشده بهترین طرح انتخاب شود.
او با اشاره به اینکه این طرح بهعنوان یکی از طرحهای پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال گذشته انتخاب شده است، اعلام کرد: تهیه برند گردشگری فارس بهعنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری همواره مدنظر مسئولان و علاقهمندان به میراثفرهنگی و گردشگری بوده است، در این راستا، ادارهکل استان با حمایت استانداری، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری شیراز را از اواخر سال ۹۶در دستور کار خود قرارداد.
معاون گردشگری فارس ادامه داد: با توجه ب ظرفیتها و توانمندیهای هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز وجود دارد این دانشگاه بهعنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را آغاز کرده ودر فاز اول، مطالعه طرح برند گردشگری شیراز انجان شده است.
او بیان کرد: در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتیتر مورد درخواست این اداره کل بهعنوان کارفرما و ناظر علمی قرار گرفت، این رویکرد طرح را به مراحل تکمیلی نزدیک کرده که میتواند منجر به انتخاب الگویی برتر برای برند سازی گردشگری شیراز و ثبت نماد و شعاری کارآمد برای این استان شود.
محسننژاد گفت: این طرح با تلاش مهشید بارانی، عضو هیئتعلمی دانشگاه هنر شیراز و گروه همراه بهعنوان مجری طرح، مسلم باقری عضو هیئتعلمی دانشگاه شیراز در رشته گردشگری بهعنوان ناظر علمی و محمدکاظم بهادریپور رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری این ادارهکل بهعنوان ناظر اجرایی در سه بخش مطالعه برندینگ، تحلیل فرصتهای برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزههای مختلف گردشگری فارس و شهر شیراز انجام شده است.
او افزود: این طرح با رویکردی استقرایی اکتشافی و فرایندیتعاملی در پی فهم ظرفیتهای شیراز بوده و به صورتی نظاممند دادههای حاصل از مصاحبههای پیاده شده از حوزههای علمی مختلف و نظرسنجی از اساتید، متخصصان و کارشناسان، پروتکلهای مشاهده شده را بررسی میکند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس بیان کرد: در پایان با تأثیر از نتایج بخش نظری، طراحی هویت بصری، شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه میکند که ادراک کیفیت میزبانی و جذابیت گردشگری را توسط گردشگر و درنهایت رضایت او از یکسو و توسعه ارزشهای میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که میتواند در رشد هرچه بیشتر اقتصادی و اشتغالزایی مستمر مؤثر واقع شود.
انتهای پیام/