وزیر خارجه آمریکا وارد منامه شد و مورد استقبال مقامات بحرینی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا وارد منامه، پایتخت بحرین شد.

بر این اساس، پمپئو در راستای سفر دوره‌ای به خاورمیانه، وارد بحرین شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیروز (سه‌شنبه) در دومین روز سفر‌های دوره‌ای خود به کشور‌های خاورمیانه، با اولین پرواز مستقیم از تل آویو عازم خارطوم، پایتخت سودان شد.

او در توئیتر خود نوشت: خوشحالم که در اولین پرواز رسمی مستقیم از اسرائیل به سودان هستم.

 وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره سفر‌های مایک پمپئو اعلام کرد او در سودان، با عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای مستقل دیدار کرد و در مورد ادامه حمایت آمریکا از دولت انتقالی به رهبری غیرنظامیان به رایزنی پرداخت و از تعمیق روابط سودان و اسرائیل حمایت کرد.

وزیر خارجه آمریکا این سفر‌های دوره‌ای را با محوریت گفتگو برای عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی آغاز کرده است. پمپئو صبح دوشنبه وارد اراضی اشغالی شد و با نخست وزیر، وزیر جنگ و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی از جمله مهمترین مسئله‌ای بوده که پمپئو درباره آن با طرف‌های صهیونیستی صحبت کرده است.

او گفت: نمی‌تواند نام کشور بعدی را که اقدام به عادی‌سازی روابط می‌کند، بگوید، اما ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد برقراری ارتباط سایر کشور‌های عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی می‌تواند منجر به ثبات در منطقه غرب آسیا شود.

در حالی آمریکا برای عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که وزیر خارجه سودان در سخنانی گفت دولت به هیچ وجه بحثی در خصوص موضع گیری در قبال اسرائیل نداشته و وی بطور شخصی، هیچ دستوری در زمینه عادی سازی روابط با اسرائیل دریافت نکرده است و از زمانی که او تصدی وزارت خارجه را بر عهده داشته، اسرائیل تماسی با سودان نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار