نگرانی خانواده ها از آموزش مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: آموزش مجازی سال تحصیلی گذشته دغدغه‌های والدین را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت:  آموزش مجازی به عنوان یکی از موارد سند تحول بنیادین قلمداد می‌شود، اما تجربه این آموزش در ماه‌های آخر سال تحصیلی گذشته به یکی از دغدغه‌های والدین تبدیل شده است.

او افزود: نداشتن تلفن همراه یا هوشمند نبودن گوشی، داشتن دو یا سه فرزند محصل و مشکل تحصیل همزمان آنها، شاغل بودن والدین و نبود دسترسی به تلفن همراه در ساعت‌های آموزش و مناطق محروم و کم برخوردار از مشکلاتی بود که دانش آموزان و خانواده‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. 

دانافر ادامه داد: حل برخی از مشکلات برعهده خانواده ها است، اما نداشتن اینترنت در مناطق محروم و نداشتن تلفن همراه از مسائلی است که آموزش و پرورش برای آن‌ها تدابیری اندیشده است.

دانافر با اشاره به اینکه حضور در کلاس بهترین شیوه برای آموزش است، تصریح : آموزش غیرمجازی با تکیه به تجربه پنج ماه سال تحصیلی گذشته صورت می‌گیرد و در این مدت زیرساخت‌های لازم برای این شیوه را فراهم کرده ایم.

او از پوشش شبکه ملی ارتباطات در سراسر استان خبر داد و تأکید کرد: هیچ نقطه‌ای از استان وجود ندارد که تحت شبکه اینترنت قرار نداشته باشد. هم اکنون همه معلمان و ۲۵۰ هزار دانش آموز به شبکه شاد وصل شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تعداد دانش آموزان محروم از این شبکه را ۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای این افراد نیز بسته‌های آموزشی تهیه شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد بنابراین خانواده‌ها در این زمینه نیز نگرانی نداشته باشند.

دانافر همچنین درباره تدابیر ویژه برای استفاده دانش آموزان از سرویس مدرسه،اظهار داشت: هر سواری فقط حق نقل سه دانش آموز را دارد و نهایت ظرفیت مینی بوس‌ها نیز ۵۰ درصد است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.