مهم‌ترین حوادث ۱۰ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۳۰۰ کیلوگرم حشیش در آباده

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۳۰۹ کیلوگرم حشیش از خودرو پژو ۴۰۵ در آباده خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس درباره کشف حشیش در آباده، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان آباده با همکاری اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، از تردد یک خودرو حامل مواد مخدر در محور آباده - اصفهان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: در این رابطه مأموران انتظامی شهرستان آباده به محور مورد نظر اعزام و پس از کنترل محسوس و نامحسوس خودرو‌های عبوری، یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

سردار رهام بخش حبیبی اضافه کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران انتظامی با رعایت قانون بکارگیری سلاح لاستیک‌های این خودرو را مورد هدف قرار داده و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۰۹ کیلوگرم حشیش کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، ادامه داد: مأموران انتظامی استان فارس به منظور مبارزه بی امان با مواد مخدر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

کشف خودرو سرقتی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی پراید در شهرستان کوه چنار خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار درباره کشف خودرو سرقتی در کوه چنار، اظهار کرد: ماموران گشت انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در شهر قائمیه، به یک دستگاه سواری پراید که در یکی از خیابان‌ها پارک شده بود، مظنون شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با استعلام از سامانه‌های موجود دریافتند که خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان اهواز است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار افزود: خودرو کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به یگان انتظامی انتقال و اقدامات قانونی برای شناسایی سارق و تحویل خودرو به صاحب اصلی آن در حال انجام است.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از سرقت به شمار می‌رود، گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده نظیر دزدگیر و قفل فرمان مجهز کنند.

توقیف محموله قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: محموله سیگار و پاکت تنباکوی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در لارستان کشف شد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به توقیف محموله قاچاق در لارستان، اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی چهاربرکه شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس - لارستان، به یک کامیون مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این کامیون ۲۴۸ هزار نخ سیگار خارجی و ۳۲۰ پاکت تنباکوی قاچاق کشف شد، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: برابر با اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سرقتی ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان درباره کشف خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی در سپیدان اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سفید رنگ بدون پلاک که در کنار خیابان پارک شده بود، مشکوک شدند.

او افزود: پس از استعلام شماره پلاک مشخص شد این خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز است.

سرهنگ فداکار گفت: تلاش ماموران انتظامی جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان خودرو ادامه دارد.

کشف ۳ تن هیزم قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۳ تن هیزم قاچاق در شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی درباره هیزم‌های قاچاق در شهرستان ممسنی، اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی از وجود یک کارگاه تولید ذغال در یکی از روستا‌های اطراف مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با هماهنگی مقام قضایی و همکاری مأموران اداره منابع طبیعی، از آن محل بازدید صورت پذیرفت که در نتیجه آن ۳ تن هیزم قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری قاتل در کمتر از نیم ساعت در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: قاتلی که با سلاح سرد مرد ۴۱ ساله‌ای را به قتل رسانده و متواری شده بود، در کمتر از نیم ساعت دستگیر شد.

سرهنگ لطف اله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار درباره دستگیری قاتل در کوه چنار، اظهار کرد: در پی اعلام وقوع یک فقره درگیری در یکی از روستا‌های شهرستان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام و پس از حضور در محل با پیکر بی جان یک مرد ۴۱ ساله مواجه شدند.

او افزود: در تحقیقات اولیه بوسیله ماموران انتظامی مشخص شد که قاتل در درگیری با مرد ۴۱ ساله با سلاح سرد وی را به قتل رسانده و بلافاصله از صحنه جرم متواری شده است.

سرهنگ محمدی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و با اقدام به موقع و هوشمندانه، مأموران انتظامی موفق شدند در کمتر از نیم ساعت قاتل را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار تصریح کرد: قاتل پس از دستگیری به جرم خود مبنی بر به قتل رساندن مرد ۴۱ ساله با ضربه چاقو اعتراف و انگیزه خود از ارتکاب قتل را مسائل شخصی عنوان کرد.

او با بیان اینکه قاتل پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، تصریح کرد: نیروی انتطامی با افرادی که به صورت فردی و یا جمعی اقدام به شرکت در نزاع‌های خیابانی کرده، به صورت قاطعانه و قانونی برخورد می‌کند.

آتش سوزی واحد تولید کننده ایزوگام در منطقه برمشور/حریق مهار شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش سوزی یک واحد صنعتی تولید کننده ایزوگام در حوالی روستای برمشور مهار شد.

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز درباره آتش سوزی واحد تولید کننده ایزوگام در منطقه برمشور، اظهار کرد: ساعاتی قبل در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و گزارش حادثه آتش سوزی در مخازن قیر کارخانه ایزوگام در حوالی روستای برمشور، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۳، ۱۸، ۱۷، ۱۳، ۱۰ و واحد‌های فوم رسان و خودرو‌های اطفایی سبک و سنگین را به محل حادثه اعزام کرد.

او تصریح کرد: آتش‌نشانان به محض حضور در محل مشاهده کردند حریق در یکی از سوله‌های این مجموعه به وسعت ۴۸۰ متر مربع به وقوع پیوسته و شعله‌های سرکش آتش و دود از پنجره‌ها به آسمان زبانه می‌کشد و در حال گسترش به سایر قسمت‌های این کارخانه بود.

قانع گفت: بلافاصله آتش نشانان به چند گروه تقسیم شدند و همزمان با سردسازی مخازن عملیات اطفا حریق را انجام داده و از سرایت آتش به انبار اصلی و مجموعه نگهداری مواد اولیه جلوگیری به عمل آوردند.

رئیس سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش سوزی واحد تولیدی ایزوگام بسیار گسترده و سنگین بود، اضافه کرد: آتش نشانان در یک عملیات نفس گیر بلافاصله پس از ایمن سازی محیط، قطع جریان برق و گاز کارخانه و با استفاده از تجهیزات انفرادی و دستگاه تنفسی با کشیدن چند رشته لوله آبدهی به کانون آتش نفوذ کردند.

او تصریح کرد: در این عملیات ۵ دستگاه خودروی اطفایی سبک و سنگین و ۲۰ آتش نشان به محل حادثه اعزام شد و با سرعت عمل و تلاش نفس گیر آتش نشانان از بروز انفجار و حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آمد و این حادثه هیچ گونه صدمات جانی در بر نداشت.

کشف تراکتور سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق یک دستگاه تراکتور به ارزش ۶ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس آگاهی شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت درباره کشف تراکتور سرقتی در مرودشت اظهار کرد: در پی اعلام گزارش سرقت یک دستگاه تراکتور و متعلقات آن در یکی از روستا‌های سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با حضور در محل وقوع سرقت سرنخ‌هایی را در خصوص سارقان بدست آوردند و در ادامه طی یک عملیات ضربتی یک متهم را در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ زینلی تصریح کرد: این متهم در بازجویی انجام شده به سرقت تراکتور و متعلقات آن با همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کرد که ۲ نفر از همدستان آن‌ها دستگیر و تراکتور به همراه سایر وسایلش کشف و تحویل مالباخته شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه تلاش پلیس جهت دستگیری یک نفر دیگر از همدستان این سارق ادامه دارد، از کشاورزان خواست چنانچه وسایل کشاورزی خود را در باغ‌ها نگهداری می‌کنند تدابیر لازم برای پیشگیری از سرقت آن‌ها را نیز مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار