با انتقال آموزش مدارس به فضای مجازی عده‌ای از آینده سازان این مرز و بوم گرفتار مشکلات آموزشی شده اند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بعد از شیوع بیماری کووید ۱۹ و کش و قوس های چگونگی  آموزش سال جدید در مدارس سرانجام با اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آموزش حضوری، مدارس بازگشایی شدند و مقرر شد کلاس‌های درس در حداقل ساعات ممکن و به صورت یک روز درمیان برگزار شود .

 

 

 

دانش آموزان و والدین گرفتار در فضای شاد

همچنین مقرر شده که فضای مجازی از جمله برنامه شاد مکمل آموزش دانش آموزان باشد و در زمانی که دانش آموز در کلاس درس حضور ندارد با استفاده از فضای مجازی ادامه آموزش های کلاس درس را دنبال کند،تا بدین گونه کاهش ساعت مدارس جبران شود.

دانش آموزان و والدین گرفتار در فضای شاد

آموزش دانش آموزان در فضای مجازی بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها دانش آموزان را در نقاطی که آنتن دهی اینترنت ندارند یا نت ضعیف دارند به خصوص روستاها با چالش روبه رو کرده است.

روستاهای بخش نوبران ساوه هم از جمله این مناطق هستند که در دسترسی به اینترنت عادی با دشواری روبرو هستند.

مجتبی حیدری بخشدار نوبران در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه مشکل شبکه تلفن همراه در اکثر نقاط روستایی وجود دارد و همواره اهالی روستاها از ضعف شبکه گلایه دارند،گفت: دسترسی به شبکه های اینترنت در اکثر روستاهای بخش نوبران با مشکلات روبرو است و ارتقای شبکه ها از مطالبات و دغدغه اصلی مردم روستاها محسوب می شود.

دانش آموزان و والدین گرفتار در فضای شاد

حیدری افزود: از مجموع ۶۵ روستای بخش نوبران ،صرفا دو نقطه شهری و ۵ روستا،از شرایط مطلوب اینترنت برخوردار هستند.

جمعیت دانش آموزانی که در مناطق دارای اختلالات اینترنتی زندگی می کنند به خصوص روستاها چشم گیر است و وقتی امکانات این دانش آموزان را با دیگر دانش آموزان شهری برخوردار مقایسه کنیم متوجه می شویم که عدالت آموزشی در مورد آنها رعایت نمی شود .

دانش آموزان و والدین گرفتار در فضای شاد

حمید صابر رئیس آموزش و پرورش نوبران در گفت و گو با خبرنگار ما،گفت: تقریبا ۱۰۰۰ نفر از جمعیت دانش آموزی این منطقه در روستاها تحصیل می کنند که به علت محدودیت دسترسی به اینترنت، باید از طریق تهیه ی بسته های آموزشی کمک به تحصیل آنها را در دستور کار قرار دهیم.

صابر افزود:در ۳۰ روستای بخش نوبران ۲۷ واحد آموزشی داریم که دانش آموزان با مشکلات شرایط استفاده از برنامه آموزشی شاد را در بستر فضای مجازی دارند.


بیشتر بخوانید:


بردن آموزش ها در فضای مجازی بسیاری از والدین را گرفتار مشکلات فرآیند آموزشی آینده سازان این مرز و بوم کرده است به گونه ای که علاوه بر هزینه زیاد خرید گوشی هوشمند با کیفیت و اینترنت و مشکل آنتن دهی هزینه رفت و آمد اضافی به مناطق دارای اینترنت هم به این مشکلات اضافه شده است.

دانش آموزان و والدین گرفتار در فضای شاد

خانم رجبی دهیار یکی از روستاهای شهر غرق آباد در گفت و گو با خبرنگار ما،گفت: خانوادها و خصوصا دانش آموزان به علت نداشتن دسترسی به نت در زمان فعالیت برنامه ی شاد،مجبور به حضور در شهرهای دارای وضعیت مطلوب نت می شوند که این هزینه ی اضافی هم به هزینه دیگر خانواده ها اضافه و تحمیل می شود.

دانش آموزان و والدین گرفتار در فضای شاد

شکوری یکی از دانش آموزان روستای چمران هم گفت: شبکه نت در روستا ، قادر به دانلود یک عکس هم نبوده و برای اجرای برنامه های ساده گوشی که نیاز به اینترنت دارد، با مشکل روبه رو هستیم.

حقی از ساکنین روستای قارلوق نوبران هم در گفت و گو با خبرنگار ما،گفت: نبود اینترنت از یک سو و مشکل آنتن دهی تلفن همراه از سوی دیگر معضلاتی هستند که در سنوات گذشته به عنوان مشکلات اهالی به مسئولین منعکس کردیم اما اقدامی نشده است.

در کانال های فضای مجازی روستاهای منطقه نوبران پیام متعددی در خصوص ضعف اینترنت منتشر شده است،به عنوان مثال در کانال روستای قرمزین ساوه، اینگونه درج شده است:

دانش آموزان و والدین گرفتار در فضای شاد

"همراهان گرامی لطفا از طریق تماس با شماره ۱۹۵ و ثبت شکایت مبنی بر عدم پوشش شبکه و اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در روستای قرمزین پیگیر رفع مشکل اصلی روستا باشید، تماس حداکثری اهالی مسئولین وزارت ارتباطات را وادار به رفع دائمی مشکل خواهد کرد، از شورای اسلامی روستا هم خواهشمندیم پیگیر پوشش شبکه برای سیمکارت های تلفن ثابت روستا باشند و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند."

منطقه نوبران ساوه یکی از هزاران منطقه در کشور است که ساکنان آنها با مشکلات محول شدن آموزش دانش آموزان به فضای مجازی دست و پنجه نرم می کنند.

دانش آموزان و والدین گرفتار در فضای شاد

گرانی گوشی های هوشمند، ضعف یا قطع اینترنت و هزینه های اضافی از تبعات بردن فضای آموزشی به فضای مجازی بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها است که موجب افت تحصیلی دانش آموزان می شود و این به معنی این است که کارشناسان و مدیران آینده کشور ضعیف تربیت خواهند شد.

امیدواریم مسئولان به خصوص مسئولان آموزش و پرورش با نگاهی ویژه به اقشار ضعیف،مناطق محروم و روستایی زمینه های بیشتر عدالت آموزشی را در روستاها فراهم سازند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.