مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات صنایع دستی قرض‌الحسنه با بازپرداخت بلندمدت به مددجویان این نهاد پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت احیای صنعت فرش در میان مددجویان این نهاد اظهار داشت: رونق بازار فرش زمینه اشتغال و خودکفایی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد و دختران آن‌ها را فراهم می‌کند.

او با بیان اینکه مددجویان می‌توانند با مراجعه به حوزه اشتغال از مشاوره و آموزش شغلی بهره‌مند و جهت اخذ تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی شوند افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان تسهیلات به بافندگان فرش، گلیم، تابلو فروش و صنایع دستی پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


ملک پور بابیان اینکه فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از گذشته به علت طرح، نقشه و رنگ‌های منحصر به فرد در بازار‌های داخلی و خارجی شهرت دارد اضافه کرد: از ابتدای امسال ۱۱۸ طرح بافت فرش، گلیم، تابلو فروش و صنایع دستی در مناطق شهری و روستایی اجرا شده که تا پایان سال تعداد این طرح‌ها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده افزایش می‌یابد.

او با اشاره به ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی مددجویان ادامه داد: صنایع دستی تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از سوی راهبران شغلی و شرکت صنعت آفرینان امداد خریداری و پس از فروش وجه آن به حساب مددجویان واریز می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار