صدیقی از ضرورت بازنگری در آیین نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با هدف ارائه خدمات بهتر و تطبیق با مقررات آموزشی جدید وزارت علوم خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست ستاد مرکزی شاهد به ریاست رئیس سازمان امور دانشجویان و با حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، روسای دانشگاه‌های فرهنگیان، جامع علمی کاربردی، پیام نور و نمایندگان معاونت آموزشی وزارت علوم و بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل این سازمان برگزار شد.

در این نشست مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اشاره به ابلاغ مقررات آموزشی جدید توسط وزارت علوم در تمام مقاطع تحصیلی در سال ۱۳۹۷ گفت: آیین نامه موجود تسیهلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر مطابق مقررات سال ۱۳۹۴ است و باید اصلاح و به روزرسانی شود.

او  حمایت‌های آموزشی هدفمند و موثر به منظور ارتقای بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر را ضروری دانست و گفت: برای این امر برگزاری کلاس‌های تقویتی و انتخاب استاد مشاور را به دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

صدیقی همچنین ایجاد سامانه یکپارچه برای گزارش‌گیری وضعیت تحصیلی و نیز رصد وضعیت آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقایسه با سایر دانشجویان دانشگاه‌ها را ضروری دانست.

رئیس سازمان امور دانشجویان، تکریم عزتمندانه و همچنین تشویق دانشجویان شاهد و ایثارگر ممتاز در دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌های ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها بیان کرد.


بیشتر بخوانید


در ادامه این نشست، فردین تقی زاده، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دبیر این نشست، گزارشی از وضعیت آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور و برگزاری چهارمین جشنواره ملی ایثار ارائه کرد.

او ایجاد یک سامانه الکترونیک برای دریافت آمار و بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثار گر را از برنامه‌های ضروری و در دست اقدام اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانست و گفت: برای دسترسی سریع و دقیق به یک آمار قابل استناد به ایجاد این سامانه نیاز داریم.

تقی زاده، طرح هدایت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر را از برنامه‌های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر برشمرد و گفت: ملحوظ شمردن خدمات اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌ها در مشاوره و هدایت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثار و همچنین برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده آموزشی، پیشنهاد منظور کردن اعطای امتیاز در آیین‌نامه ارتقای رتبه علمی به هیات ممیزه مرکزی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.