سخنگوی انصارالله یمن از مداخلات سفیر انگلیس در امور داخلی این کشور انتقاد کرد و مجددا توقف دشمنی و محاصره یمن را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت ملی و مذاکره کننده یمن و سخنگوی انصارالله از مداخلات «مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن انتقاد کرد.

او گفت: سفیر انگلیس طبق معمول اقدام به صدور دستورالعمل و ترسیم سیاست‌ها برای کشوری مستقل به نام جمهوری یمن کرده، بدون درک این مسئله که مزدوران و خائنانی که با آن‌ها ملاقات می‌کنند حتی نماینده خودشان هم نیستند. آن‌ها از پول پیروی می‌کنند و کشور و درآمد‌های آن را می‌فروشند.

عبدالسلام تاکید کرد: ملت یمن قیمومیت و مداخله آشکار در امور داخلی خود و یا صادر کردن دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها در مسائل مختلف از سوی هر طرفی که باشد، را نمی‌پذیرد. ترسی که انگلیس و آمریکا از خود نشان می‌دهند، آشکارا شکست تجاوز و محاصره را نشان می‌دهد.

او افزود: مزدوران هیچ ارتباطی با ملت بزرگ یمن ندارند، این مزدوران در حمله به یمن و ارتکاب جنایت‌های شنیع علیه آن دست داشته‌اند. اگر چیزی در دست داشتند در این بیش از شش سال آن را از دست دادند و آن‌ها توهم و خیال و نیرنگ می‌فروشند. آنچه در توان دارند را انجام دادند و آن فروختن موضع خود در مقابل پول اندک و گرایش پیدا کردن به کشور‌های دشمن بود.

سخنگوی انصار الله یمن گفت: هر زمانی که مأموران آن‌ها در تحقق اهدافشان ناکام می‌شوند، به تجاوزگری خود شدت می‌بخشند و نشان می‌دهند که آنان به آنچه از طریق سازمان ملل انجام می‌دهند بسنده نمی‌کنند و مطابق منافع و خواسته‌های خود اقدام کرده، زمان تحقیق و پیدا کردن راه حل را طولانی کرده،  نظرات و مسائل را آشفته کرده و از اوضاع انسانی سوء استفاده می‌کنند.

عبدالسلام اعلام کرد: جهانیان به خوبی می‌دانند که تجاوز و محاصره علیه یمن طبق دستور آمریکا و انگلیس بود که ابزار‌های آن‌ها یعنی عربستان و امارات آن را اجرا کردند. آن‌ها همان کسانی هستند که از روز اول حمله، تحریم‌های فراگیری را علیه یمن اعمال کردند و همچنان نیز این تحریم‌ها به صورت زمینی، دریایی و هوایی ادامه دارد.

او در ادامه تاکید کرد: ما از همان لحظه اول توقف حملات و لغو محاصره را خواستار شدیم. سازمان ملل در حال فریب، طفره‌روی و نیز توجیه واقعیت کسانی است که مخالف توقف حملات و لغو محاصره و دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر و عادلانه هستند.

سخنگوی انصارالله مجددا بر موضع ثابت خود در خصوص توقف فوری این جنگ از طریق آتش‌بس زمینی، دریایی و هوایی و توقف تمامی اقدامات نظامی، اطلاعاتی و جاسوسی و پایان یافتن کامل محاصره تاکید کرد.

محمد عبدالسلام اعلام کرد: باید اجازه دهیم که راه حل سیاسی در مسیر طبیعی خود و بدون تهدید اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار