رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کرمانشاه با رد هر گونه گرانی تخم مرغ توسط بازار دلالان گفت : کمبود نهاده علت اصلی گرانی تخم‌مرغ در روز‌های اخیر است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ میثم غلامی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کرمانشاه با اشاره به علت گرانی تخم مرغ در روز‌های اخیر گفت : علت اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در چند هفته اخیر در تأمین نشدن دان و مواد غذایی مرغ است و ارتباطی با کاهش تولید و بالا رفتن تقاضا ندارد.

او گفت : ۸۵ درصد جیره غذایی مرغ تخم‌گذار ذرت و سویا است و زمانی که جیره کاهش می‌یابد یا تغییر می‌کند مرغ، تخم نمی‌گذارد و یا وقتی پروتئین جیره غذایی کاهش یابد، سایز تخم مرغ ریز می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کرمانشاه ادامه داد: قیمت هر کیلو سویا و ذرت با نرخ دولتی ۳ هزار و ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که در دسترس مرغداران نیست و صاحبان مرغداری مجبور به تهیه در بازار آزاد از قرار هر کیلو ۱۳ هزار تومان هستند و به این دلیل برای جبران هزینه‌های تولید مجبور به افزایش قیمت هستند.

غلامی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در مورد تأمین نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها با نرخ دولتی قول‌هایی داده که در صورت تأمین به موقع شاهد کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خواهیم بود.

او گفت: قیمت تخم مرغ در هفته جاری به شانه‌ای ۳۰ الی ۳۲ هزار تومان رسیده و بار‌ها شاهد پخش گزارش‌های متعدد از رسانه‌ها و صداوسیما درباره موجود بودن نهاده‌ها در بنادر و دلالی در بازار بوده‌ایم و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قول‌هایی در مورد ساماندهی بازار داده‌اند، وعده‌هایی که به دست فراموشی سپرده می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.