طولانی شدن روند احداث کانال آب اراضی کشاورزی جوبجی

نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی گفت: روند احداث کانال آب اراضی کشاورزی جوبجی به دلیل روند کُند کاوش‌ها در این منطقه و صدمات مالی بسیار به مردم طولانی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم متینیان نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی گفت: روند احداث کانال آب اراضی کشاورزی جوبجی به دلیل روند کُند کاوش‌ها در این منطقه و صدمات مالی بسیار به مردم  طولانی شده است و ما خواستار تسریع در انجام پروژه و حل مشکلات بین سازمانی هستیم.

او  با اشاره به جلسات فشرده با مسئولان وزارت میراث فرهنگی و دعوت مجدد از آن‌ها برای تکمیل کاوش در سایت باستانی جوبجی افزود: با رایزنی‌هایی که شکل گرفت قرار شد پژوهشگران این وزارت خانه پس از حل کردن مشکلات مالی ظرف ۲ ماه کاری عملیات کاوش و مراحل تحقیقات خود را در مسیر انتقال آب به اتمام برسانند.

متینیان تصریح کرد: نتایج آن را برای وزارتخانه مطبوع ارسال کنند و پس از تایید نهایی، ادامه احداث کانال در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان قرار گیرد:

امیری زاده رئیس جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان داشت: پیگیری های نماینده رامهرمز و رامشیر در حوزه کشاورزی بی بدیل است و کمتر نماینده ای است که چنین برای توسعه منطقه اش کمر همت ببندد‌‌.

او با اشاره به ظرفیت های کشاورزی رامهرمز افزود: چنانچه طرح کانال آب منطقه جوبجی تکمیل شود ضمن آبیاری ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی، بیش از ۳۰ هزار تن گندم به ظرفیت تولید گندم استان افزوده خواهد شد و این سبب رونق و شکوفایی اقتصاد رامهرمز می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار