برطرف شدن مشکل آب شرب روستا‌های الحاقی

با حفر چاه جدید مشکل آب شرب روستا‌های شیوانی و خارون برطرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی خدابخشی رئیس اداره آب و فاضلاب لردگان چهارمحال و بختیاری گفت: با مدیریت و حفر چاه جدید مشکل آب شرب روستا‌های الحاقی «شیوانی» و «خارون» برطرف شد.

او میزان دبی آب مصرفی روزانه شهر لردگان ۱۵۶ لیتر در ثانیه بیان کرد و اظهار داشت: این میزان آب شرب از هشت حلقه چاه عمیق و ۵۰ لیتر در ثانیه نیز از چشمه «برم» تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید


خدابخشی با اشاره به افت فشار آب در فصل گرم سال در روستا‌های الحاقی با جمعیت حدود ۹ هزار نفری اضافه کرد: با دریافت مجوز حفر چاه جدید در محدوده این روستا‌ها با دبی آب ۲۰ لیتر در ثانیه، مشکل افت فشار آب این مناطق مسکونی تا پنج سال آینده برطرف شد.

او، شیوع ویروس کرونا و استفاده از کولر آبی را علت اصلی بالارفتن مصرف آب شرب شهری لردگان در بهار و تابستان امسال بیان کرد و افزود: اطلاع رسانی در خصوص مدیریت مصرف آب و خنک شدن هوای منطقه، تأثیر مستقیم در مصرف حجم آب لردگان داشته است.

خدابخشی، با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه خانه شهر لردگان در نیمه نخست امسال با اعتباری افزون بر ۳۸۰ میلیارد ریال گفت: این طرح از سال ۱۳۸۴ در دو بخش ساخت تاسیسات تصفیه‌خانه و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب آغاز شد و هم‌اکنون جمعیت ۴۴ هزار نفری در شهر لردگان و روستا‌های اطراف آن را پوشش می‌دهد.

او ادامه داد: این طرح در این زمینی به مساحت ۲.۷ هکتار احداث با ۹۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرع جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده است.

خدابخشی در پایان گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت شش هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با روش لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر به همراه اجرای خطوط انتقال به طول ۲.۱ کیلومتر در مدار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و پیش‌بینی یک مدل سه هزار متر مکعبی نیز در آینده در این طرح ایجاد شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار