مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعر و ادب خراسان که نشان آن زیست ادبی و فرهنگی خراسان بزرگ و کهن است باید همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعر و ادب خراسان که نشان آن زیست ادبی و فرهنگی خراسان بزرگ و کهن است باید همچنان ادامه داشته باشد و شاعران جوان با ایده‌های نو، خط ممتدد تاریخی شان را با این پیشکسوتان حفظ کنند.

او با اشاره به آرامگاه اخوان ثالث و قبور شاعران برجسته آیینی، چون مرحومان ذبیح الله صاحبکار، احمد کمال پور، محمد قهرمان، غلامرضا قدسی و علی باقرزاده که همه آنان در این مکان به خاک سپرده شده اند، افزود: امروز بهانه‌ای شد ما در مقبره الشعرا به کسانی که حیات ادبی و فرهنگی خراسان و ایران مدیون آنهاست ادای احترام کنیم و این روز را گرامی بداریم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در طرح جدیدی که در طرح جلوخان آرامگاه فردوسی با کمک شهرداری و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ساخته شده است، برای توسعه و احیای مقبره الشعرا برنامه ریزی شود چرا که کالبدی که به همت دوستان فراهم شده روح و حیات آن به حضور شاعران و پیشکسوتان است.

مروارید بیان کرد: در این دوران سخت که کشور درگیر بیماری کرونا است، ما نیازمند امید به آینده، نشاط فرهنگی و هنری هستیم، شعر و ادب خراسان و حضور شاعران یک نقطه قوت و یک دلگرمی برای جامعه ما برای گذر از این دوران سخت باشد.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.