اکبری راد مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی از واردات ۱۵۰ نفر شتر از کشور افغانستان به این استان خبر داد.

اکبری راد مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۷۵۰ نفر شتر تامین و به ظرفیت استان اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه پروژه‌ های طرح منطقه‌ ای هاب شتر در خراسان جنوبی در حال پیشرفت است، افزود: این امر سبب شده تا تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۷۵۰ نفر شتر تامین و به ظرفیت استان اضافه شود.

اکبری راد از هزینه کرد حدود ۴ میلیارد تومان با همکاری دستگاه‌ های مرتبط در طرح هاب منطقه‌ای شتر خبر داد و گفت: همچنین پروژه ایستگاه قرنطینه و پایش دام حیدرآباد نهبندان با ظرفیت ۵۰۰ نفر شتر و پنج هزار راس دام سبک، ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای راه اندازی ایستگاه قرنطینه و پایش دام روستای حیدرآباد نهبندان ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت دولتی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هزینه شده و آماده بهره برداری است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: تاکنون به یک هزار و ۵۷۶ نفر از متقاضیان دام سبک و سنگین؛ مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره چهار درصد پرداخت شده است.

اکبری راد گفت: میدان عرضه دام و کشتارگاه شهرستان نهبندان با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی در حال عملیات پی کنی است و احداث دیوار پروژه در زمینی به مساحت ۲ هزار کیلومتر مربع در نزدیکی شهر حاجی آباد انجام شده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: برای کشتارگاه نهبندان ۱۰ میلیارد ریال و برای میدان دام نیز ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد که ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است استانداری خراسان جنوبی برای اجرای طرح‌ های اقتصادی اجتماع محور با محوریت پرورش شتر با مجموع اعتباری معادل ۲۵۲ میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد کرده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.