مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۶۰ درصد از مجموع واحد‌های تولیدی و صنعتی راه‌اندازی شده در شهرک‌های صنعتی این استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری خلخال گفت: در حال حاضر در این استان ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده که از مجموع واحدهای صنعتی ایجاد شده در داخل این شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی  وصنعتی که ۶۵ درصد از کل واحدهای راه‌اندازی شده را تشکیل می‌دهند در تولید و کار فعال هستند.

او اظهارداشت: علت غیرفعال بودن ۳۵ درصد از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی راه‌اندازی شده در شهرک‌های صنعتی این استان وجود اختلاف بین شرکا ،مشکل تامین مواد اولیه وارداتی ،تامین سرمایه در گردش ،نوسان قیمت کالاها و مواد اولیه در بازار ،تحریم‌های خارجی ،تغییر ذائقه بازار و تغییر تکنولوژی و ماشین‌آلات بکار گرفته شده برای تولید در واحدهای صنتعی است.

اهلی میزان اشتغال این واحدهای صنعتی را ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و افزود: در سال ۹۸، تعداد ۵۶ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسید که با آغاز بکار این طرح‌ها بیش از هزار نفر مشغول کار شدند.

او با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های یاد شده توسط سرمایه‌گذاران پارسال بیش از سه هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: پارسال ۱۰۱ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شد که با توجه به مشوق‌های ارائه شده برای سرمایه‌گذاری در استان، به نظر می‌رسد که این آمار به شکل چشمگیری امسال افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی پارس‌آباد خبر داد و اظهارداشت: عملیات اجرایی پروژه احداث مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ شهر اردبیل با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در نیمه اول امسال آغاز شده و این پروژه تا سال آینده تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اهلی گفت: همزمان با اجرای زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی مختلف استان عملیات اجرایی بازسازی و مرمت خیابان‌ها و معابر شهرک‌های صنعتی شماره ۲ شهر اردبیل و شهرک صنعتی خلخال با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

او افزود: یکی از اهداف مهم مدیریت شهرک‌های صنعتی استان تامین زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید و اشتغال‌زایی است و تلاش می‌شود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سرعت گیرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.