به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بهادر اسدی کارگردان سریال «سرزده» که به تازگی روی آنتن شبکه یک سیما رفت درباره شرایط تولید در زمان کرونا به خبرنگار ما گفت: زمانی که شروع به کار کردیم تصمیم گیری برایمان سخت بود. آن زمان به تازگی کرونا وارد شده بود و ما حتی نمیدانستیم کرونا خوردنی است یا گرفتنی است و اصلا چگونه باید با آن مقابله کرد.
وی اضافه کرد: حتی تصمیم گرفتیم که کار را تعطیل کنیم، چون یکی دو تن از همکاران مان هم تستشان مثبت شد، اما بعد دیدیم بخشی از دولتمردان، مسئولان و کادر پزشکی هم مبتلا شده اند. یک روز من خودم احساس تنگی نفس داشتم گروه را آن روز تعطیل کردم و به بیمارستان رفتم. در بیمارستان دیدم پزشکان و پرستاران آنچنان در حال مقاومت و مبارزه هستند که گویی در خط مقدم جبهه قراردارند و بدون ترس و استرس کار میکنند و آنجا بود که فکر کردم ما هم نباید کار را تعطیل کنیم.
بیشتر بخوانید
این کارگردان تصریح کرد: اگر ما کار را تعطیل میکردیم چه کسی میخواست آنتن را پر کند. ما هم لازم بود در کنار پزشکان در این خط به مبارزه میایستادیم. البته برخی از هنرمندان نگرانیهایی داشتند مثلا مریم خدارحمی از جنله بازیگرانی بود که برای این سریال انتخاب کردیم، اما طی مذاکرات و نگرانیهایی که در این شرایط داشت ترجیح داد در این سریال بازی نکند.
وی با اشاره به سختیهایی که در شرایط بحرانی بوجود میآید گفت: زندگی ما همیشه با بحرانها همراه بوده است و باید بتوان با رعایت همان دستورالعمل ها زندگی را ادامه داد.
اسدی اضافه کرد: این هنرمند است که اتفاقا در اوج این حوادث و بحرانها باید به میدان بیاید و کار هنری اش را انجام دهد. ما پیش از این هم دیده ایم که در دل این اتفاقات مثل زلزله و سیل چه قصههایی نهفته است که هنرمند باید به تصویر بکشد. یا در دل جنگ و هشت سال دفاع مقدس چهها گذشت و چه داستانهایی از این هشت سال که متولد شد.
این کارگردان با اشاره به هزینههایی که در طول این دوران بالا رفت، توضیح داد: این میان هزینههای ما هم دو برابر شد، چون به راحتی نمیتوانستیم در هر لوکیشنی کار کنیم و همه لوکیشنها را دکور زدیم. حتی کل لوکیشن ما در یک هتل زده شد و طبیعتا ممکن است نقاط ضعفی را هم بوجود آورده باشد.
وی به بازخوردها اشاره و گفت: در عین حال بازخوردهای خوبی هم گرفتیم و برخی هم نقدهایی داشتند که اشکالی هم ندارد.
اسدی با اشاره به انتقادات در بخشهای اکشن و استفاده از تجهیزاتی، چون هلی کوپتر اظهار کرد: کارهای پلیسی در ایران هنوز در حال آزمون و خطاست. کارگردانی مثل مهدی فخیم زاده در میان همه فیلم و سریالهای اکشنی که داشت یکی از کارهای پلیسی اش خیلی مورد پسند قرار گرفت و همان سریال «خواب و بیدار» را هم اگر الان بخواهد بسازد حدود ۳۰ میلیارد بودجه اش میشود. ما عادت کرده ایم فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم درحالیکه باید به بودجه و همه مشکلات جانبی هم فکر کرد.
منبع: جام جم آنلاین
انتهای پیام/