مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: احداث شهرک صنعتی مشترک مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: احداث شهرک صنعتی مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان در دستور کار دو کشور قرار دارد که احداث آن، روند مثبتی در جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت منطقه در پی خواهد داشت.

او اظهار داشت: شهرک صنعتی مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی میان دو کشور و در منطقه تازه کند شهرستان پارس آباد اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: طی بازدید معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از منطقه پیشنهادی احداث شهرک صنعتی مرزی که با حضور نماینده مردم شریف شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز صورت پذیرفت، مقرر گردید در گام نخست نسبت به امکان احداث شهرک مرزی با مساحت ۱۰۰ هکتار اقدام گردد.

اهلی تصریح کرد: همچنین در این سفر مقرر گردید تا پس از معرفی اراضی ملی و انجام مطالعات مکان گزینی از سوی فرمانداری پارس آباد، موضوع برای طرح و تصویب در هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و اخذ مصوبه هیات وزیران، به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارسال گردد.

او ایجاد شهرک صنعتی مرزی در مناطق محروم و مرزی را باعث توسعه و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و خاطر نشان کرد: با احداث شهرک صنعتی مشترک، مقدمات حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سطح استان بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ایجاد شهرک صنعتی مرزی مشترک را گشایش فصل جدیدی در تقویت ارتباط دو جانبه با کشور جمهوری آذربایجان دانست و افزود: استفاده از موقعیت مرزی استان اردبیل می‌تواند نقش بسزایی در افزایش تولید و صادرات به کشور‌های همجوار داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.