معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان زنجانی در قالب طرح کوچ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان  از آغاز اجرای طرح کوچ از ۲۶ مهر ماه امسال خبر داد و گفت: طرح کوچ برای مدیریت وزن و کاهش چاقی دانش آموزان اجرا می‌شود که یک طرح ملی بوده و نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر با دستگاه‌هایی از قبیل شبکه بهداشت و اداره‌کل ورزش و جوانان دارد تا بتوان همه جامعه هدف را تحت پوشش قرار داد.

او گفت: هدف کلی این پروژه تحت عنوان کوچ (کنترل وزن و چاقی)، افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم است که تعداد یکصد و ۹۸ هزار دانش آموز را در سراسر استان زنجان تحت پوشش قرار می‌دهد.

تاراسی تصریح کرد: سنجش اولیه شاخص توده بدنی در هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا دوم آبان ماه) انجام می‌گیرد و پس از ارائه مشاوره و راهنمایی به دانش آموزان در اسفند ماه سنجش ثانویه شاخص توده بدنی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: این پروژه از ۲۶ مهر همزمان با هفته تربیت بدنی در همه مدارس استان زنجان شروع می‌شود و تا ۱۵ آبان سنجش اولیه از وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در همه دوره‌های تحصیلی انجام و در سامانه سناد ثبت می‌شود.
 
او ادامه داد: پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن، آن‌ها ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش ها، تمرینات ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش‌های لازم تغذیه‌ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه‌های آموزشی فعالیت بدنی و ورزش در منزل با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت را فرا می‌گیرند.

تاراسی اضافه کرد: دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در اسفندماه امسال عملیاتی می‌شود و دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن شده اند، در ۱۵ اسفند ماه همزمان با روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت می‌کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.