رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت:مهلت ثبت نام تسهیلات حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا تا پایان مهر تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمود نوربخش،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم در ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم گفت: متقاضیان (صاحبان کارگاه‌ها و کسب و کار‌هایی که از زمان شیوع ویروس کرونا به‌طور مستقیم و غیر مستقیم تعطیل و یا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند) می‌توانند تا پایان مهر ماه نسبت به دریافت تسهیلات حمایتی از بانک‌ها اقدام کنند.

پیش از این کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از کرونا، پایان شهریور را آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات حمایتی برای صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده در شیوع کرونا اعلام کرده بود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم در این جلسه گفت: تسهیلات درخواستی متقاضیان (صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده) ۸۴ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان بوده که تاکنون بانک‌های عامل موفق به پرداخت ۴۳ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان به کسب و کار‌های آسیب دیده شده اند.

مصطفی کاویانی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده در زمان شیوع کرونا شامل پرداخت ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان به ازای هر یک نفر اشتغال‌زایی با سود تسهیلات ۱۲ درصدی و بازپرداخت ۲ ساله می‌شود.

همچنین در جلسه امروز، دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان موظف شدند ظرف یک هفته با همکاری بانک‌ها قرارداد‌های خود با دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت تسهیلات انجام پروژه‌های عمرانی را نهایی و اعلام کنند تا نسبت به دریافت یارانه ۳ درصدی از سود تسهیلات اقدام شود.

حمایت از سرمایه‌گذاران برای نصب پنل‌های خورشیدی در استان و استقرار واحد‌های صنعتی فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی در شعاع ۱۲۰ کیلیومتری قم و در دو محور قم، گرمسار و قم، تهران از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته شد.

بهرام سرمست، استاندار قم نیز در این جلسه تحقق جهش تولید را نیازمند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بخش‌های مختلف و حمایت بیش از پیش بانک‌های عامل از تولید کنندگان با ارائه تسهیلات مناسب دانست و گفت: تحقق جهش تولید صرفا با شعار محقق نمی‌شود بلکه این امر نیازمند اقدام و عمل جدی و کارشناسی شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار