رئیس اداره کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۵ هزار و ۸۰۰ کارگاه ساختمانی را بازرسی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جباری رئیس اداره کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گرامیداشت روز ایمنی  با بیان اینکه قانون‌هایی که در حوزه نظارت بر ساختمان وجود دارند باید بسیار سنگین‌تر اجرایی شوند گفت: این قوانین نظارت بیشتری را می‌طلبند و تعامل دستگاه‌های مختلف باعث کاهش چشمگیر حوادث ساختمانی می شود.

او با بیان اینکه  اگر بتوانیم جان یک انسان را هم نجات دهیم برای ما بسیار با اهمیت است، افزود: در حوزه کارگاه‌های ساختمانی آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که اطلاع رسانی به صورت مداوم و به موقع باید در اولویت قرار بگیرد چرا که هر چقدر زمان اطلاع‌رسانی زودتر باشد، رسیدگی به این موضوع هم تسریع می‌شود.

رئیس اداره کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: متاسفانه در طول‌ سال‌های  اخیر شاهد آن هستیم که اطلاع رسانی در این بخش به موقع صورت نمی‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود که شاهد وقوع حوادث ناگوار باشیم.

او توضیح داد: ما به سرعت در این بخش اقدامات لازم را انجام می‌دهیم به طوری که ۳ روز بعد از ارسال گزارش های بازرسی، رسیدگی به این موضوعات را انجام می‌دهیم و حتی گزارش‌های تلفنی که توسط مردم و همسایگان در حوزه ساخت و ساز مطرح می‌شود را نیز پیگیری می‌کنیم.

رئیس اداره کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در ۶ ماهه ابتدایی امسال  ۵هزار و ۸۰۰ مورد کارگاه ساختمانی را بازرسی و ارزیابی کرده‌ایم و این اقدامات علی رغم تعدد وظایف ما بوده  اما همواره رسیدگی به موضوع ایمنی کارگاه های ساختمانی برای ما در اولویت قرار داشته است.


بیشتر بخوانید


جباری تاکید کرد: در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ هزار بازرسی را انجام داده‌ایم و این  امر نشان می‌دهد که ایمن سازی ارتباط موثری با ناظران ساختمان دارد.

او همچنین به موضوع اهمیت آموزش به ویژه برای بازرسان و ناظران ساختمانی هم اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش و تربیت نیروهای آموزش دیده و صاحب صلاحیت برای ما همواره جزو وظایف اصلی بوده است و ما به سرعت و با دقت این موضوع را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار