رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با اشاره به اینکه برای توسعه دولت الکترونیک می‌بایست ۲ هزار و ۳۶۴ خدمت در کرمان الکترونیکی شود، گفت: ۷۰ درصد برنامه ریزی دولت الکترونیک در استان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان کرمان که به منظور قدردانی از برگزیدگان خدمت و دستگاه‌های اجرایی برتر سال ۹۸ در دانشگاه فرهنگیان شهر کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه ما باید خدمت به مردم و جامعه را نهادینه کنیم، گفت: ما باید اصلاح ساختار اداری را انجام  داده و بتوانیم سبک فکری و زندگی را تغییر دهیم.

او افزود: ما در برنامه اصلاح نظام ادارای قرار داریم که امیدواریم بتوانیم این برنامه را در استان کرمان به خوبی اجرا کنیم.

رودری با اشاره به اینکه برای توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری، می‌بایست دو هزار و  ۳۶۴ خدمت در استان کرمان الکترونیکی  شود، بیان کرد: ۶۲۳ خدمت اداری ما هنوز نیمه الکترونیک است. 

ا‌و اظهار کرد: ۷۰ درصد برنامه ریزی دولت الکترونیک در کرمان محقق شده و در حال اجرا است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: امروز از ۱۰ دستگاه اداری به عنوان دستگاه برتر  استان قدردانی می کنیم. 

 او افزود: در این مراسم در بخش سلامت و رفاه از اداره کل تامین اجتمایی استان کرمان، در بخش آموزش از اداره کل آموزش و پرورش استان، در بخش خدماتی از اداره کل مالیات استان کرمان، در بخش زیر بنایی از اداره کل حمل و نقل جاده ای شمال استان و شرکت توزیع برق جنوب استان و از دستگاهای راه آهن، ثبت املاک و سه دستگاه دیگر که در این مدت رشد داشتند و از شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل ثبت احوال استان کرمان و شرکت برق منطقه ای استان ، قدردانی می شود. 

شهید سلیمانی نماد اخلاص در خدمت بود

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هدف جشنواره شهید رجایی خدمت و سبقت است، گفت: خدمت‌های مومنانه و مخلصانه باعث خوشحالی همه است. 

او افزود: وظیفه دستگاه‌های ارشد این است که دستگاه‌هایی که خدمت خالصانه دارند، باید دیده شوند.

امام جمعه کرمان با اعلام اینکه تمدن‌ها در طول تاریخ متولد شدند و مدت‌ها گذشت که پیشرفت کردند و برخی از  آن ها در جایی بی توجه شدند و در تاریخ فقط نامی از آن ها باقی ماند، بیان کرد: شاه بیت ماندگاری خدمت است. 

او گفت: ما کشوری داریم که دارای  قدمت تاریخی و کهن هست و سیستم اداری در آن سال ها شکل گرفته و در سایه اسلام است، بیان کرد: دنیا باید به سمت ما بیاد و یاد بگیرد نه اینکه ما آن‌ها را ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: مسئولان باید خدمت را درک کنند؛ اگر نگاه دنیایی دارد، به ثمرات آن توجه کند و اگر نگاه اخروی دارد، باید به نامه اعمالش توجه کند که آن دنیا، پرونده اش سنگین باشد.

 او بیان کرد: باید انگیزه خدمت در وجود ما موج بزند که شهید باهنر و شهید سلیمانی از افرادی بودند که این موضوع در آن ها وجود داشت.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه استان ما استان خدمتگزاری است، بیان کرد: باید برنامه داشته باشیم و بدانیم چه کار کنیم؟ این‌ها رکن‌های خدمت هستند که همه می‌توانند انجام دهند.

او گفت: اما رکن مهم که باید همه از ما یاد بگیرند، رکن اخلاص است. 

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان به خاطره ای از شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: وی تعریف می کرد که زمانی در سپاه ثارالله استان بودند و  بچه‌های سپاه تماس گرفتند و گفتند: یک روحانی در میدان مشتاق فرش پهن کرده و خوابیده است. گفتند: وی  آیت الله حائری است. 

او افزود: شهید سلیمانی تعریف کرد و گفت: خودم  رفتم دیدم خودش هست، گفتم حاج آقا چرا اینجا؟ گفت: وقتی دیر وقت جایی رفتی نباید مزاحم کسی شوید. جاج قاسم گفت: من از این حرکت درس‌ها گرفتم.

او اظهار کرد:سلیمانی نمونه بارز اخلاص در خدمت بود. 

فضای کار را با حواشی مسموم نکنیم 

محمد جواد فدائی، استاندار کرمان و مسئول جشنواره شهید رجایی استان کرمان نیز در این مراسم  با اعلام اینکه کارایی سیستم اداری بسیار  اهمیت دارد،گفت: ابزار خدمت به مردم سیستم اداری است.

او با بیان اینکه اولین  معیار سنجش خدمت به مردم انگیزه، دومین آن کیفیت افراد و سومین آن  ارزیابی و عملکرد است، بیان کرد: هدف گذاری و مدیریت راهبردی از معیارهای  بعدی است.

فدائی با اشاره به اینکه دستگاه های اداری ما در شرایط سخت کار می کنند، اظهار کرد: ما در شرایط بدترین تحریم های تاریخ هستیم و نفت خود را نمی توانیم بفروشیم و ارز صادرات غیر نفتی  را هم که نمی توانیم  بیاوریم.

او گفت: ما نباید فضای کاری خود را با حواشی مسموم کنیم و باید در کارهای خود از غرض ورزی و حسادت پرهیز کنیم.

استاندار کرمان با اعلام اینکه باید کار خود را انجام دهیم و گول حواشی را نخوریم، بیان کرد: خصلت های نامناسب فرهنگی، بعضی خدمت ها را مخدوش می کند.

او اظهار کرد: از سه نفر از فرمانداران استان که از سوی وزارت کشور معرفی شده اند  و ۴ دستگاه هلال احمر، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و کمیته امداد استان که بیشترین ارتباط را با ما داشتند و اقدامات خوبی برای استان انجام دادند، قدردانی می شود. 

در پایان این مراسم از دستگاه های برتر پارسال قدردانی شد. 

قدردانی از دستگاه های برتر سال 98

 

قدردانی از دستگاه های برتر سال 98   انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار