امام جمعه کنگان گفت:مدت‌هاست خدمات صنعت نفت به این خطه کم و کمتر شده است و مردم از این موضوع گلایه مندند.

انتقاد امام جمعه کنگان از کاهش توجه وزارت نفت به  مسئولیت‌های اجتماعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بیان کرد: مدت‎هاست خدمات صنعت به این خطه کم و کمتر شده و مردم از این موضوع گلایه مندند. نفت باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مناطق پیرامونی اهتمام جدی داشته باشد.

او با انتقاد از وزیر نفت به دلیل خط قرمز کشیدن بر روی طرح‌های دینی، تاکید کرد: وزیر نفت و دیگر مسئولان اجرایی باید یادشان باشد در حکومت دینی عهده دار مسئولیتند و باید هم به مسئولیت‌های اجتماعی و هم دینی جامه عمل بپوشند.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به سوال برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت و کارت زرد به وزیر، افزود: سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان و موجب ارتقای کارآمدی دولت می‌شود.

محمودی همچنین اربعین را آزمون ولایت مداری برای شیعه و فرصتی برای تجدید بیعت و میثاق با امام حسین (ع) عنوان کرد و ادامه داد:  زیارت اربعین بنا بر روایت امام حسن عسکری(ع) از علائم مومن است و اکنون که راه زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) به روی عاشقان بسته شده زیارت اربعین را در منازل و یا در اماکن دینی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم.

او به موضوع فرزند آوری و تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر این مهم نیز اشاره و بیان کرد: این موضوع باید جدی گرفته شود و از آن غفلت نشود.

امام جمعه کنگان همچنین با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب در آخرین دیدار با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و تذکر ایشان در خصوص رها بودن برخی مهد‌های کودک و سند ۲۰۳۰ گفت: اجازه ندهیم عده‌ای در مهد‌های کودک و مانند آن سند منحوس ۲۰۳۰ را (در قالب آموزش رقص، موسیقی، فرهنگ غرب..) اجرا کنند.

محمودی با اشاره به سالروز تبعید امام راحل و تاکید بر ضرورت یادآوری این ایام، افزود: هجرت امام خمینی (ره) شبیه هجرت انبیاء الهی بود و هجرت‌های ایشان تاریخ ساز، تمدن ساز و نظام ساز و آموزه‌های هجرت او ثبات قدم و استواری و سازش ناپذیری بود.

او با نکوداشت روز جهانی کودک هم گفت: اگر خواهان آینده‌ای درخشان برای کشور هستیم باید نسبت به تربیت کودکانمان اهتمام جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.