داور بین‌المللی فوتبال بانوان گفت: شرایط برگزاری فوتبال بانوان در خراسان رضوی نسبت به فوتسال سخت‌تر بوده و برای همین رشته فوتبال بانوان دیرتر رشد کرده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، انسیه مافی‌نژاد داور فوتبال بانوان،  فوتبال بانوان در خراسان رضوی جدی گرفته نشده و برای همین نتوانسته در کشور جایگاه خوبی داشته باشد.
 
او افزود: در خراسان رضوی هم اصلا در فوتبال بانوان کار نشده و بیشتر نگاه‌ها به سوی فوتسال است. البته فعال نبودن فوتبال بانوان را به نبود زیرساخت ربط می‌دهند. قبول دارم که محل تمرین و مسابقه فوتبال بانوان باید محصور باشد، اما این موضوع یک بهانه‌ای بیش نیست، اگر ما بخواهیم می‌توانیم فوتبال بانوان را فعال کنیم که تاکنون انجام نشده است.
 
 این داور بین‌المللی فوتبال بانوان با انتقاد از این‌که به فوتسال نسبت به فوتبال بیشتر اهمیت داده می‌شود، ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی که فوتبال بانوان در استان رشد نکرده، بحث بها دادن به فوتسال بانوان است. همه تمرکز‌ها بیشتر حول محور فوتسال شده و حتی باشگاه‌ها هم اگر بخواهند تیمداری کنند، در رشته فوتسال است. این در حالی است که در دنیا فوتسال نسبت به فوتبال در بخش بانوان اصلا جایگاهی ندارد. حتی اهمیت مسابقات فوتسال کمتر از والیبال و بسکتبال است، اما در ایران به فوتسال بانوان بیشتر بها داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

مافی‌نژاد بیان کرد: شاید برخی‌ها از نظر پوشش نسبت به ورزش فوتبال بانوان انتقاد‌هایی داشته باشند، اما فوتبال بانوان از نظر پوشش نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی خیلی کامل‌تر است. به نظرم ورزش بانوان در مجموع در حاشیه قرار دارد به خصوص در خراسان رضوی که این موضوع خیلی کمرنگ است.

او با اشاره به کمرنگ بودن فوتبال بانوان به دلیل نبود زیرساخت مناسب، تصریح کرد: فوتبال بانوان استان به خاطر سخت‌افزاری که زمین چمن آن محصور باشد، فعالیت خاصی ندارد. در مشهد و شهرستان‌ها چنین زمین‌هایی که ویژگی برگزاری مسابقه برای فوتبال بانوان را داشته باشد، خیلی کم است. ما در مشهد فقط مجموعه تختی و دانشگاه فردوسی را داریم که امکان برگزاری مسابقات فوتبال بانوان را دارند، اما همین زمین‌ها هم بیشتر در اختیار فوتبال آقایان است.
 

فوتسال پررنگ تر از فوتبال

 فاطمه شریف نایب‌رئیس بانوان در هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر در بحث گسترش و توسعه فوتبال بانوان موفق نبوده‌ایم، ولی کار‌هایی در حال شکل‌گیری است که در آینده وضعیت این رشته بهتر خواهد شد. به عنوان مثال در حال برنامه‌ریزی برای لیگ فوتبال بانوان در استان هستیم که تاکنون اصلا چنین مسابقاتی نداشتیم.
 
او درباره استقبال از فوتبال بانوان در خراسان رضوی افزود: در سال‌های اخیر با وجود این‌که زمین تمرینی در اختیار بانوان نبود، اما در تیم‌های ملی بازیکن داشتیم. حتی ۳ سال قبل حدود ۶ ملی‌پوش در تیم ملی داشتیم. الان هم داور بین‌المللی و ملی در سطح لیگ برتر قضاوت می‌کنند که این نشان‌دهنده ظرفیت و علاقه‌مندانی بانوان به فوتبال است.
 
 نایب‌رئیس بانوان در هیئت فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: همچنین سال گذشته باشگاه سایپا در لیگ دسته یک فوتبال بانوان کشور نماینده داشت و تا مرز صعود به لیگ برتر هم رفت.
 
شریف با اشاره به وضعیت فوتبال بانوان در شهرستان‌های خراسان رضوی، بیان کرد: فوتبال بانوان در شهرستان‌ها خیلی گسترش پیدا کرده مثلا در نیشابور فعالیت‌های خوبی صورت گرفته که الان ۲ ملی‌پوش هم داریم. شهر‌های قوچان، چناران و حتی تربت‌حیدریه هم ظرفیت‌های خوبی در فوتبال بانوان دارند که ورزشکاران این شهرستان‌ها اکنون در حال تمرین هستند. 
 
او با اشاره به انتقاد اینکه نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال، مربی فوتسال است تصریح کرد: اصلا چنین چیزی صحت ندارد و از زمانی که مسئولیت فوتبال و فوتسال بانوان را بر عهده گرفته‌ام، سعی داشتم در تمام زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم. فقط این نیست که به فوتسال توجه کنم. برای فوتبال هم برنامه داریم، اما همیشه مشکل سخت‌افزاری داشتیم و به راحتی نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.