دستگاه‌های اجرایی نباید مردم را درگیر بروکراسی اداری کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: پرونده‌هایی که نیاز به استعلام از دستگاه‌های اجرایی مختلف دارند با هماهنگی دستگاه متولی باید در اسرع وقت انجام داده و مردم را درگیر بروکراسی اداری نکنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل امروز در جلسه کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی گفت: کارگروه زیر بنایی اصول، ساختار و آیین نامه دارد نباید پرونده هایی که در ادارات متبوعه قابل حل است به این کارگروه ارسال شود بلکه طبق ضوابط باید روند اجرایی آن سریع تر و آسان تر طی شود.

او بااشاره به اینکه بر اساس آیین نامه و ضوابط هر دستگاه اجرایی وظیفه خاص خود را دارد افزود: مردم و سرمایه گذار نباید در مسیر ادارات سردرگم شوند و طبق آیین نامه و قانون نباید پرونده هایی که در کوتاه مدت قابل حل است در پیچ و خم ادارات مسیر طولانی را طی کند.

قلندری تصریح کرد : همه ما برای باز کردن گرهی از مشکلات مردم مسوولیت داریم و پرونده هایی که نیاز به تفویض اداره متبوعه دارد طی جلسه ای مصوب و در آینده مشکلی در این رابطه نباید داشته باشیم.

او افزود: برای مدیریت آب در روستاها با افق ۱۵ ساله نگریسته شود که در بیشتر روستا برای هر نفر هزار لیتر آب تامین می شود باز مشکل آب وجود دارد و باید وضعیت موجود آب اعم از مازاد و کمبود با دید کارشناسی احصا و جلوی مصرف بی رویه و غیرقانونی گرفته شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه در جلسات آتی حداقل معاون مطلع حضور یابد گفت: برای تسریع در روند صدور پروانه و موافقت های اصولی از طرف مجموعه استانداری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود که کارها سریع تر انجام گیرد که در صورت قصور هر کدام از ادارات، مدیر آن دستگاه باید پاسخگو باشد و نباید از نجابت مردم سو استفاده کرد.

قلندری با تاکید بر اینکه حافظ منابع آب در استان آب منطقه ای است افزود: باید با برنامه ریزی لازم از این منابع به نحو احسن بهره برداری کرد و تکلیف آب منطقه در انتقال و تامین آب با آب و فاضلاب نیز تعیین شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.