مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در پارک ملی تندوره زمینه لازم را برای معرفی این پارک به عنوان ذخیره گاه بیوسفر به دفتر یونسکو فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و اقداماتی که در محور گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی در تنها پارک ملی استان  اجرایی شده است، زمینه لازم را برای معرفی تندوره به عنوان ذخیره گاه بیوسفر به دفتر یونسکو و به دنبال آن مطرح شدن آن در جوامع بین المللی فراهم کرده است.

او افزود: تا پایان سال گزارش مطالعات تندوره به عنوان نامزد چهاردهمین ذخیره گاه زیست کره با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برای بررسی و ثبت جهانی، تدوین و به دفتر یونسکو ارائه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در پارک ملی تندوره به شاخص‌های مطلوب بین المللی نزدیک است، ادامه داد: با تکیه بر بند ظ ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی در نظر است که حفاظت و بهره‌وری پایدار ناحیه تفرجی تنها پارک ملی استان به سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت واگذار شود.

همتی با بیان اینکه جهت تقویت جوامع محلی، مردم به عنوان سهام داران اصلی در این فرآیند نقش پر رنگی خواهند داشت، بیان کرد: بر این اساس تمرکز بر توانمندسازی جوامع محلی، ارزیابی و شناسایی گونه‌های نادر گیاهی و جانوری و معرفی دیگر امتیازات این منطقه خواهد بود.

او تصریح کرد:  به کارگیری سازه‌های سازگار با طبیعت و بوم گردی برای اسکان موقت گردشگران، تابلو‌های تفصیلی برای معرفی گونه‌های شاخص حیات وحش و دیگر جاذبه‌های طبیعی، اکولاژ و بهسازی مسیر‌های دسترسی از دیگر اقدامات برای تندوره است.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.